Hamilton legt schuld fout bij auto: 'Daardoor zijn we gevoelig voor die lock-ups' Formule 1
Formule 1

Hamilton legt schuld fout bij auto: 'Daardoor zijn we gevoelig voor die lock-ups'

Hamilton legt schuld fout bij auto: 'Daardoor zijn we gevoelig voor die lock-ups'

Lewis Hamilton wist in Imola als zesde over de finish te komen, met een grote afstand tot Carlos Sainz op de vijfde plek en ook een flink gat met George Russell achter hem. De Brit geeft echter aan niet het gevoel te hebben dat hij in niemandsland reed en laat zelfs een positief geluid horen. ‘We komen langzaam dichterbij’, zegt hij bij F1TV.

Hoewel zijn rivalen ver voor en achter hem lagen, had Hamilton niet het idee dat hij alleen reed. ‘Nee, ik had George voor me in het begin’, zegt hij als hij ernaar gevraagd wordt. ‘Ik kon mensen zien en ik heb de achtervolging in kunnen zetten’, vervolgt hij. ‘Het voelde niet alsof ik alleen was. Ik pushte en probeerde het gat voor me te dichten, maar we hadden niet de pace die de anderen hadden’, weet hij het te relativeren. De hoop is de zevenvoudig wereldkampioen dus nog niet helemaal verloren. ‘We komen langzaam dichterbij.’

Lock-up komt door problemen met achterkant van de bolide

De Brit lag heel even op een tweede plek maar had nooit zicht op een overwinning. ‘Op een enkele ronde is het gat een halve seconde. In de race iets minder, waarschijnlijk drie tienden’, aldus Hamilton. Zijn teamgenoot George Russell zei dat hij het maximum eruit heeft gehaald, maar Hamilton heeft niet het idee dat dat hem ook lukte. ‘Ik liet zo’n vijf seconden liggen’, zegt de Brit. ‘Misschien zes in totaal. Maar verder was het goed.’

Naar eigen zeggen heeft de Brit vijf seconden verloren toen hij van de baan af ging. ‘Toen maakte ik nog een klein foutje, in bocht zeven, geloof ik. Dat was het’, zegt hij. Met de afstand tot Sainz voor hem, had het voor zijn eindklassering dus niet veel uitgemaakt. Het foutje dat Hamilton maakte lijkt er overigens niet een te zijn die hem veel verbaast. ‘Ik had een lock-up. We hebben problemen met de achterkant, dus we moeten de rembalans vrij ver naar voren gebruiken’, legt hij uit. ‘Daardoor zijn we gevoelig voor die lock-ups’, concludeert de zevenvoudig wereldkampioen.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws