Hughes analyseert: 'In Turkije nog nieuwe onderdelen op de RB16' Formule 1
Formule 1

Hughes analyseert: 'In Turkije nog nieuwe onderdelen op de RB16'

Hughes analyseert: 'In Turkije nog nieuwe onderdelen op de RB16'

Red Bull Racing is nog altijd bezig om haar auto te ontwikkelen, ook nu de rest van de fabriek zich oriënteert op de 2021-auto. Analist annex journalist Mark Hughes onderzocht de ontwikkelingen die de RB16 doorging en stelt dat de bolide van Red Bull zelfs in Turkije veranderingen heeft ondergaan.

'Twee kleine details, die werden toegevoegd voor de Grand Prix van Turkije, onthullen dat Red Bull eigenlijk nog steeds bezig is om de potentie uit de RB16 te halen', stelt Hughes op de website van Formula1.com. 'Ze zijn echt nog heel hard bezig om sneller te gaan. Het is een lastig design, dus dat is een langdradig proces.'

Om snelheid te genereren heeft Red Bull gekeken bij haar concurrentie. 'De neus is duidelijk gekopieerd van Mercedes en steeds meer teams zijn die gaan gebruiken. Het was een goed middel om consistentie te krijgen in de verschillende typen bochten. Zeker aan het begin van het seizoen zag je dat Max Verstappen en Alex Albon veel spins hadden en dat is langzamerhand opgelost. Er zijn minder momenten waarop er opeens geen grip meer is.'

Ook de vloer is onder handen genomen, zegt de analist. 'De auto was ook op lage snelheden niet goed genoeg en daar heeft het veranderen van de vloer bij geholpen. Vooral omdat de RB16 een hoge rake heeft (een hoge achterkant, red.), is het zoeken naar balans lastig als de vloer niet goed ontworpen is. In Istanboel bracht men een nieuwe vloer en die bleek een stuk beter te werken.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws