Mercedes is porpoising aan het simuleren: 'Leren momenteel nieuw type correlatie' Formule 1
Formule 1

Mercedes is porpoising aan het simuleren: 'Leren momenteel nieuw type correlatie'

Mercedes is porpoising aan het simuleren: 'Leren momenteel nieuw type correlatie'

Toto Wolff is blij met de stap die Mercedes gezet heeft in Australië. Mede wegens het wegvallen van Carlos Sainz en Fernando Alonso bezet de Duitse renstal de derde startrij in Melbourne, en dat is een beter resultaat dan de teambaas verwacht had. Ook is Mercedes porpoising nu aan het simuleren in een poging de opstartproblemen bij de W13 weg te werken.

'Ik ben tevreden met het feit dat we na onze problemen twee posities ver in de top tien veilig hebben kunnen stellen. We hebben weer meer geleerd over de banden en onze auto', aldus de Oostenrijker na afloop van de kwalificatie voor de Grand Prix van Australië. De vijfde en zesde plek van zijn rijdersduo vallen bij de teambaas erg goed.

Met name Lewis Hamilton liet zich na afloop van de sessie positief uit over de wijzigingen die de renstal doorgevoerd heeft van vrijdag op zaterdag. Wolff: 'Dit heeft daarnaast aangetoond dat we in staat zijn om te reageren op moeilijkheden die we ervaren met het materiaal. De auto was veel beter dan op vrijdag. Hamilton sprak van een verschil van dag en nacht.'

Mercedes simuleert porpoising

Ook is Mercedes aan de slag gegaan in de windtunnel en simuleert het nu porpoising, in een poging het fenomeen beter te begrijpen en het op termijn op te lossen. 'We leren momenteel een volledig nieuw type correlatie tussen de baan, de windtunnel en onze simulaties', geeft hij vrij bij Auto, Motor und Sport. Mercedes zal in 2022 vast blijven houden aan haar huidige concept met ultradunne sidepods.

Voorlopig blijft het nog even doorbijten voor de renstal uit Brackley. Ook op Albert Park Street Circuit is er weer sprake van zware porpoising bij het team, wat betekent dat de coureurs het vertrouwen in het materiaal verliezen bij het insturen. 'We verliezen een seconde ten opzichte van de Ferrari's in snelle bochten 9, 10 en 12.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws