Mercedes neemt krachtbron flink onder handen: 'We komen met een nieuwe MGU-K dit seizoen' Formule 1
Formule 1

Mercedes neemt krachtbron flink onder handen: 'We komen met een nieuwe MGU-K dit seizoen'

Mercedes neemt krachtbron flink onder handen: 'We komen met een nieuwe MGU-K dit seizoen'

Mercedes heeft niet stilgezeten de afgelopen winter, blijkt bij de presentatie van de Mercedes W12 E-performance. Hywel Thomas, de technisch directeur die verantwoordelijk is voor de krachtbron, vertelt dat Mercedes flink aan de betrouwbaarheid en aan nieuwe innovaties heeft gewerkt om het komende seizoen nog meer paardenkracht uit de motor te krijgen.

‘We hebben de ontwikkeling van de technologie flink doorgezet. Het is een continu proces en we hebben het gevoel dat we dit jaar weer een flinke stap vooruit hebben gezet met het verder ontwikkelen van onze krachtbron’, legt Thomas uit aan The Race. Volgens de Brit is er in de basis op drie gebieden flink wat vooruitgang geboekt. Het team kwam er namelijk achter dat er wat problemen waren bij het testen.

‘Vorig jaar ontdekten we een aantal ontwerpfouten, dus we hebben daar naar gekeken en hebben wat aanpassingen doorgevoerd om dit op te lossen. Daarnaast hebben we ook nieuwe innovaties die we komend seizoen voor het eerst zullen gebruiken. Deze innovaties introduceren was een uitdaging omdat het afgelopen seizoen zo laat eindigde. De winterperiode is wat korter geweest dan normaal, waardoor we iets minder de tijd hadden om ons voor te bereiden’, gaat Thomas verder.

Aanpassingen moeten kracht en betrouwbaarheid opleveren

Het team zal aantreden met een flink aangepaste MGU-K. 'We hebben veel voorbeelden waarbij onze MGU-K naarmate hij meer versleet steeds meer fouten liet zien. We hebben daarom gekeken naar het design en het een en ander daar aangepast zodat de betrouwbaarheid uiteindelijk verbeterd werd. De oplossing hebben we gevonden in een versimpeling van het ontwerp', vertelt de technisch directeur.

Hij let verder dat Mercedes vooral op zoek is gegaan naar thermale efficiëntie in de ICE (internal combustion engine, red.). Ze hebben daarom veranderingen aangebracht aan de turbocharger, om zo de impact van hitte op de motor te minimaliseren. ‘Dat zijn mogelijk de grootste aanpassingen voor ons. Dat gaat ons extra kracht opleveren’, legt Thomas uit. ‘We hebben daarnaast ook aanpassingen gemaakt aan het ERS-systeem, zodat deze weerbaarder wordt. Uiteindelijk wordt komend seizoen wel een uitdaging met 23 races op het programma. Betrouwbaarheid is de sleutel komend seizoen’, sluit Thomas af.

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws