Red Bull verwelkomt Oracle als nieuwe titelsponsor voor 2022 Formule 1
Formule 1

Red Bull verwelkomt Oracle als nieuwe titelsponsor voor 2022

Red Bull verwelkomt Oracle als nieuwe titelsponsor voor 2022

Softwarebedrijf Oracle is in 2022 de nieuwe titelsponsor van Red Bull Racing, dat hiermee officieel aangeduid wordt als 'Oracle Red Bull Racing.' Dat maakt het team bekend tijdens de presentatie van de bolide van het komende seizoen. Beide partijen werkten in 2021 al samen.

Teambaas Christian Horner is blij met de nieuwe titelsponsor. Hij spreekt echter niet over sponsoring, maar over een partnership waar Red Bull Racing over de gehele linie van profiteert. 'We krijgen toegang tot de tools en kennis van Oracle. Ze helpen ons op de baan, naast de baan, maar bijvoorbeeld ook met de engagement van fans. Ze gaan ons helpen met alle aspecten van wat we doen en dus ook met de nieuwe krachtbronnen.' Red Bull is vanaf dit seizoen formeel haar eigen motorleverancier onder de naam 'Red Bull Powertrains', wat in feite de overgenomen boedel van Honda is.

Ariel Kelman, hoofd van de marketingafdeling van Oracle, is ook blij met de samenwerking. 'We zijn echt gefocust op leren en begrijpen hoe een Formule 1-team alles van de beste technologie nodig heeft om te winnen.' Wanneer hem gevraagd wordt naar hoe Oracle Red Bull kan helpen op het circuit, verwijst Kelman terug naar het vorige seizoen, toen beide partijen ook al samenwerkte. 'Racestrategie-simulaties is een interessant onderdeel geweest. Middels ons cloudplatform kon het team letterlijk miljarden racesimulaties draaien om zo de ideale racestrategie voor een weekend te bepalen.' Middels onder meer machine-learning willen Oracle en Red Bull dit verbeteren.

Red Bull sluit 'grootste deal in geschiedenis Formule 1'

Data is enorm belangrijk voor Red Bull, zo geeft Horner aan. 'De tools gebruiken die Ariel net noemde is voor ons ongelofelijk belangrijk om data te vergaren. We zijn hongerig naar data.'

Naar verluidt is de deal tussen Red Bull en Oracle één van de grootste sponsordeals in de geschiedenis van de Formule 1, zo meldt journalist Andrew Benson op Twitter. De samenwerking zou Red Bull namelijk honderd miljoen dollar per jaar opleveren, en dat gedurende een duur van vijf jaar.

Titel Ricciardo door bookmakers beloond met enorme winst van 50 keer je inzet!

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws