Viaplay wil 'honderdduizenden' abonnees in eerste jaar in Nederland Formule 1
Formule 1

Viaplay wil 'honderdduizenden' abonnees in eerste jaar in Nederland

Viaplay wil 'honderdduizenden' abonnees in eerste jaar in Nederland

Streamingdienst Viaplay mikt op honderdduizend klanten in haar eerste jaar in de Nederlandse markt. De Scandinavische partij wil met de Bundesliga, darten en de Formule 1 de Nederlandse televisiemarkt veroveren, en staat daar al helemaal klaar voor. Topman Anders Jensen zegt dat het lanceren van het platform naar wens zal verlopen en dat het drie jaar duurt voordat men winst verwacht te draaien in de Nederlandse markt.

'Er worden nog puntjes op de i gezet, maar in principe is de dienst klaar om in gebruik genomen te worden', liet de Zweed weten tegenover persbureau ANP. In augustus biedt het naast het huidige sportpakket ook de Britse Premier League aan in een poging haar aantrekkelijkheid op de Nederlandse televisiemarkt te vergroten.

Viaplay wil groeien, in Nederland en daarbuiten. Het doel is om in 2022 1,6 miljoen klanten te werven, waarvan 'honderdduizenden' huishoudens in Nederland. De rest van die abonnees komen van andere afzetmarkten. Zo is Viaplay bijvoorbeeld ook bezig aan een opmars in de Verenigde Staten en is het einddoel om het platform wereldwijd toegankelijk te maken.

Viaplay in zee met Nederlandse providers

Viaplay is sinds haar intrede in de Nederlandse markt in gesprek gegaan met tv-providers. Zo werken ze met onder meer Ziggo, KPN en T-Mobile samen om via deze bestaande partijen de streamingdienst aan te bieden aan televisiekijkend Nederland. Daarmee hoopt Jensen in sneltreinvaart het marktaandeel te vergroten in Nederland.

Bekijk alle tv-aanbieders van de F1 in Nederland op deze pagina!

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws