Waar verschillen de brake ducts van Mercedes en Racing Point van elkaar? Formule 1
Formule 1

Waar verschillen de brake ducts van Mercedes en Racing Point van elkaar?

Waar verschillen de brake ducts van Mercedes en Racing Point van elkaar?

Het team van Racing Point ligt onder vuur nu Renault een officieel protest heeft aangespannen. Motorsport.com bekijkt of de door de FIA geconfisqueerde brake ducts van de twee teams wel uniek genoeg zijn en heeft haar twijfels bij een deel van de constructie.

Het medium heeft twee vergelijkingen gemaakt in drie categorieën om te zien waar de overeenkomsten liggen tussen de achterste brake ducts van de twee Mercedes-teams. Deze vallen volgens de regels in een categorie onderdelen wat ieder team zelf moet produceren. Daarbij mag men deze niet afnemen van een concurrent in hetzelfde kampioenschap.

Normaalgesproken gaan er achterin de auto bij de remmen relatief weinig veranderingen plaatsvinden in de loop van het seizoen. Des te meer veranderingen vinden er plaats aan de voorkant van de bolide bij de remkanalen, aangezien men de auto vaak moet aanpassen op de hoeveelheid benodigde koeling.

Griezelige gelijkenis tussen remkanalen Racing Point en Mercedes 

Van de vier configuraties die Mercedes voor de voorkant gebruikte in 2019 is in ieder geval één gelijk aan die van de Racing Point. De gelijkenis is griezelig groot, in ieder geval aan de buitenkant. Er zijn kleine details aan de oppervlakte wat de constructie waarschijnlijk uniek genoeg maakt voor de regelmakers, denkt de schrijver.

Wel plaatst Motorsport.com vraagtekens bij de interne werking van het systeem. Renaults casus wordt sterker als blijkt dat de lucht op dezelfde manier en met dezelfde resultaten verspreid wordt. Dat zou namelijk aangeven dat de Racing Point-makers intern kennis op hebben gedaan, waarmee kopiëren met medewerking van Mercedes is aangetoond. (Foto: Racing Point F1)

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws