Weerbericht GP Frankrijk: hitte en extreem veel zon op Circuit Paul Ricard Formule 1
Formule 1

Weerbericht GP Frankrijk: hitte en extreem veel zon op Circuit Paul Ricard

Weerbericht GP Frankrijk: hitte en extreem veel zon op Circuit Paul Ricard

De Grand Prix van Frankrijk zal overladen worden door zonneschijn. Gedurende het gehele weekend zal regen geen enkele rol van betekenis spelen, en zal het al een wonder zijn als er überhaupt bewolking hangt boven Circuit Paul Ricard. Daarbij zullen de temperaturen flink oplopen, en zal de gemiddelde temperatuur tijdens het weekend rond de 33 graden liggen. Hierdoor zal de bandenstrategie van cruciaal belang zijn.

F1Maximaal is op locatie in Le Castellet, en in de dagen voor het Grand Prix-weekend was het al warm en zonnig in Zuid-Frankrijk. Op donderdag tikte de temperatuur de 37 graden aan, maar zo warm zal het niet meer worden op het Circuit Paul Ricard. Op de vrijdag en de zondag zal de temperatuur rond de 33 graden liggen, volgens het weerbericht van Weather.com. Op de dag van de derde vrije training en de kwalificatie is het een graadje kouder in Le Castellet.

Naast het feit dat de temperaturen gedurende het weekend hoog liggen, zal het weer geen spelbreker zijn voor de coureurs. Waar de kwalificaties voor de Grands Prix van Canada en Groot-Brittannië nog werden geteisterd door regen, zal het zuiden van Frankrijk geen druppel regen zien. Bovendien is de kans klein dat wolken de zon zullen blokkeren gedurende het weekend, waardoor de asfalttemperatuur flik kan oplopen dit weekend.

De banden van Red Bull en de motor van Ferrari

De warme temperaturen kunnen ervoor zorgen dat teams met enkele problemen gaan kampen. Tijdens de Grand Prix van Oostenrijk had Red Bull Racing immers banden die snel degradeerden. Dat lag grotendeels aan de lay-out van het circuit, maar door de hoge asfalttemperatuur zullen de banden sneller slijten. Daarnaast kan het team van Ferrari, de andere titelkandidaat, mogelijk ook met problemen te maken krijgen. De motor is niet heel betrouwbaar, en de kans bestaat dat de krachtbron van de Italiaanse renstal oververhit raakt.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws