Wolff optimistisch na teleurstellende seizoenstart: 'Het was een pijnlijke leercurve' Formule 1
Formule 1

Wolff optimistisch na teleurstellende seizoenstart: 'Het was een pijnlijke leercurve'

Wolff optimistisch na teleurstellende seizoenstart: 'Het was een pijnlijke leercurve'

Mercedes-teambaas Toto Wolff erkent dat de situatie bij Mercedes nog niet bevredigend is, maar men weet nu in ieder geval wel in welke richting er gewerkt moet worden. Wolff denkt dat ze nu veel beter begrijpen wat er nodig is om de auto in een betere positie te krijgen. Het was een pijnlijke leercurve volgens de Oostenrijker.

Mercedes kende voor het derde jaar op rij een moeilijke start van het seizoen waarin ze veel problemen met de bolide op moest zien te lossen. Vorig jaar rond deze tijd moest de Duitse renstal het concept volledig omgooien. Dat is dit jaar niet het geval, maar moet wel een beter begrip krijgen van de auto in het algemeen. De Zilverpijlen vechten nog niet echt mee in het voorveld. De sprintrace in China was een uitzondering. 'Ik denk dat we veel beter begrijpen wat er nodig is om de auto in een betere positie te krijgen', stelt Wolff tegenover Formel1.de. Dit begrip ontbrak nogal vaak, waardoor men soms niet kon verklaren waarom het de ene race wel ging en de andere niet.

'Het was een pijnlijke leercurve en het is nog steeds niet bevredigend. Maar de situatie is nu bemoedigender', zegt de Mercedes-teambaas. Hij verklaart dat ze inmiddels goed weten wat de sterke punten en de zwakke punten van de W15 zijn. 'De auto stuitert niet meer, wat goed is, want de afgelopen jaren was het hier (in Miami, red.) echt erg. De auto is zeer sterk onder hoge snelheden. Het rijgedrag is beter, zij het niet op het niveau van de andere auto's', gaat de Oostenrijker verder. Mercedes introduceerde in Miami wat updates, waaronder en nieuwe vloer. De resultaten waren nog niet echt zichtbaar op de baan, maar dat moet nog komen.

'Je kunt het niet overhaasten'

De W15 werkt nu wel in de snelle bochten, maar de langzame bochten blijven nogal een pijnpunt. 'Je wil geen auto hebben die goed is bij alleen lage snelheden of alleen hoge snelheden. Je hebt beide nodig', zegt Wolff. Daarbij geeft hij aan dat men niet opeens een 'wonderbaarlijke genezing' hoeft te verwachten. 'Je kunt het niet overhaasten', zegt hij. 'Het duur lang voordat een nieuw onderdeel achter de schermen daadwerkelijk in productie gaat.' Toch lijkt het nu de goede kant op te gaan, maar dat roept Mercedes na elke race. Op dit moment staat Mercedes vierde in het kampioenschap, zestig punten achter klantenteam McLaren.

Meediscussiëren? Klik hier om je te registreren.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws