+0
13:51
+25
20-10-2025 14:09
+1
15-11-2023 14:43
+3
13-11-2023 17:49
02-11-2023 13:23
+4
02-11-2023 13:21
+10
02-11-2023 10:25
26-09-2023 13:57
09-08-2023 14:54
04-08-2023 09:24
Loading
+0
Genty
Op zo'n korte baan is de achterstand dan ook geen halve seconde. Dus het zal wel degelijk (ook op dit circuit) een groot verschil kunnen maken.13:51
+25
Genty
Volgens mij heeft het ook 'sportieve waarde' dat Verstappen de pole position rijdt en direct na de start van de race in de eerste bocht Norris zodanig laat vertragen dat LeClerc hem daardoor kan inhalen. Door die buffer van Leclerc op zachte banden in de beginfase kon Verstappen inderdaad wegrijden. Maar dat was wel een door Verstappen zelf gecreëerd voordeel.20-10-2025 14:09
+1
Genty
Precies wat ik ook dacht toen hij Miami won. Dat was een hele bewuste mokerslag die Verstappen daar uitdeelde. Voor die overwinning werd Perez nog een kans toegedicht op het kampioenschap, terwijl de overwinningen die hij pakte toch vooral door pech van de zijde van Verstappen tot stand kwamen. Je zag gewoon dat Verstappen geïrriteerd was daarover en een punt wilde maken naar Perez en de wereld.15-11-2023 14:43
+3
Genty
Blijft apart dat Wolff na Austin aangaf dat de te lage ‘rijhoogte’ (waardoor Hamilton gediskwalificeerd werd) geen voordeel had opgeleverd, terwijl het verhogen van deze hoogte na Brazilië opeens de oorzaak blijkt te zijn van het slechte weekend. Het kan volgens mij niet allebei waar zijn. Wat jullie?13-11-2023 17:49
+3
Genty
Ik deel jouw mening02-11-2023 13:23
+4
Genty
Er staat in het artikel vrij duidelijk dat een 'understeering car' (voorkeur Perez) altijd langzamer is en een 'oversteering car' (voorkeur Verstappen) sneller. De oversteering car is alleen lastiger te besturen. Onafwendbare conclusie (die dan weer niet zo expliciet in het artikel wordt getrokken, dat ben ik met je eens): Verstappen is een betere racecoureur dan Perez.02-11-2023 13:21
+10
Genty
Jammer van de kop boven dit artikel. Dat suggereert dat Ben Anderson een complottheorie heeft over waarom Verstappen sneller is dan Perez. Dit is echter bij lezing van het artikel helemaal niet het geval, maar er wordt juist vrij goed uitgelegd waarom Verstappen zoveel sneller is. In de comments onder het artikel geeft Anderson op commentaar van een Nederlander ook aan dat hij - m.b.t. de koerswijziging als Perez dichterbij komt - bedoelt dat het gaat om het gevoel van Perez, maar dat hij dit niet als een feit wil presenteren. Wat mij betreft is het artikel een aanrader!02-11-2023 10:25
+3
Genty
Hmmm.... geestig. Hadden ze dus tegen Rosberg moeten zeggen, Hamilton is zo lastig te verslaan. Probeer het maar niet...?26-09-2023 13:57
+0
Genty
Redactie, ik ben de weg kwijt: 1. In het artikel staat: “De Telegraaf meldde dat Pérez gekort kon worden op zijn salaris als zijn achterstand op Verstappen meer dan 125 zou bedragen.” Het verschil bedraagt nu 125 punten. Dat is dus niet méér dan 125. 2. Marko zegt volgens het artikel: 'Dit is compleet uit de lucht gegrepen. De contracten zijn allemaal heel strict gereguleerd. Er zal niet gekort worden op het salaris.' Kortom, Marko verwijst helemaal niets naar het rijk der fabelen. Dat het salaris niet zal worden gekort, wil niet zeggen dat het niet kán worden gekort. Hij zegt dat het uit de lucht gegrepen is, maar zegt niet dat het niet waar is. Kortom, de Telegraaf kan het nog steeds bij het rechte eind hebben. Er is waarschijnlijk een goede reden dat Perez niet gekort wordt op salaris. Maar ik denk niet dat dat te maken heeft met wat er in zijn contract staat. Eerder met het gevolg voor RB’s marketing potentieel in Mexico en /of het feit dat ze Perez niet willen demotiveren.09-08-2023 14:54
+0
Genty
Ik ben geneigd het eens te zijn met deze voor mij onbekende meneer04-08-2023 09:24