Alexander Wurz, geboren op 15 februari 1974, is een voormalige Formule 1-rijder. In 1997 maakte de Oostenrijker de overstap van Le Mans en DTM naar F1, en baarde opzien met een enorme crash in zijn debuutrace in de Grand Prix van Canada, voor Benetton. Hij verbleef nog drie jaar bij het Britse team, om erna te gaan testen voor McLaren van 2001 tot 2006.
In 2007 keerde hij terug op de grid als teamgenoot van Nico Rosberg bij Williams, om na dit seizoen zijn F1-helm definitief aan de wilgen te hangen. Na verschillende Le Mans-races voor Peugeot en Toyota met zeer goede resultaten is hij nu met pensioen, en actief als zakenman en coach, naast zijn taak als voorzitter van de Grand Prix Drivers Association.
Pedro de la Rosa heeft veel lof over voor Max Verstappen en tegelijkertijd verdedigt hij de gehanteerde strategie van Aston M...
Alexander Wurz is van mening dat we afgelopen weekend in Monaco naar de beste Max Verstappen-show uit zijn carrière hebben ge...
Sebastian Vettel zou een geschikte voorzitter van de Grand Prix Drivers' Association (GPDA) zijn. Dat vertelt Alexander Wurz,...
GPDA-voorzitter (Grand Prix Drivers' Association) en oud-coureur Alexander Wurz vindt het onnodig als elke saaie race een dis...
Alexander Wurz koestert de momenten die hij meemaakt als voorzitter van de Grand Prix Drivers' Association. Zo ziet hij dat d...
Formule 1-coureurs zijn bang voor een burnout door de alsmaar groter wordende kalender van de sport. Dat vertelt Alexander Wu...
De Formule 1-coureurs bespreken een nieuw idee om de besluitvorming tijdens regenraces te bevorderen. Momenteel controleert b...
George Russell zegt dat zijn rol in de GDPA, de vakbond van de Formule 1-coureurs, zijn ogen heeft geopend. Russell is sinds...
Lewis Hamilton ging in Miami in protest tegen het juwelenverbod in de Formule 1. Volgens Alexander Wurz had de ruzie voorkome...
Het is geen nieuwe regel, maar het is verboden om sieraden te dragen in de racewagen. Toch zorgde het sieradenverbod voor vee...