'Alpine verliest 4 kilo met introductie nieuwe vloer in Australië' Formule 1
Formule 1

'Alpine verliest 4 kilo met introductie nieuwe vloer in Australië'

'Alpine verliest 4 kilo met introductie nieuwe vloer in Australië'

Het team van Alpine introduceert dit weekend een nieuwe vloer die de auto van het team 4 kilo lichter moet maken. Het Franse team wil zijn vierde plaats in het constructeurskampioenschap verdedigen en introduceert in Australië een bodem die lichter is. Nadat de FIA de teams twee trekstangen had toegekend om het doorbuigen van de vloer te verminderen kon men bij Alpine de vloer minder stijf maken wat een gewichtsvoordeel oplevert, zo meldt sdsd.

Een van de teams die het meest actief is in het brengen van veranderingen in Melbourne is Alpine. Terwijl de technici onder leiding van Bruno Famin werken aan de betrouwbaarheid van de Renault E-Tech RE22-krachtbron, probeert het kantoor van Enstone de A522 lichter te maken, die te zwaar is in vergelijking met de FIA-limiet van 798 kg. Ook heeft het team een kleine aanpassing gedaan aan de voorvleugel waar de bovenste flaps zijn gewijzigd om de voorvleugel steviger en lichter te maken. Het levert Alpine dus in totaal ongeveer 4 kilo aan gewichtsbesparing op.

Trekstangen voor vloer voordeel voor concurrentie

Pat Fry, technisch directeur van Alpine, had zich de afgelopen dagen beklaagd over het feit dat sommige teams (met name Ferrari en Mercedes) hadden kunnen profiteren van twee trekstangen om te voorkomen dat de ondervloer van de auto voor de achterwielen doorboog. Dat terwijl zijn team zich juist had beperkt tot het maken van een veel stijvere maar ook zwaardere ondervloer om zo te voorkomen dat deze zou verbuigen. Met deze aanpassingen heeft Alpine een gewichtsbesparing van 3 à 4 kilo doorgevoerd en juist aan de onderkant is een belangrijke ingreep gedaan, waardoor de keuzes van Alpine op één lijn liggen met die van zijn rivalen.

Al de derde motor voor Alonso

Het team uit Enstone heeft al verklaard dat het de derde Renault-motor in de auto van Fernando Alonso zal gebruiken, aangezien die in Jeddah met een waterpomp-storing te kampen had. Een detail dat werd geanalyseerd in het hoofdkwartier van Viry Chatillon, waar het probleem werd vastgesteld en opgelost. Het team onder leiding van Otmar Szfnauer bezet momenteel de vierde plaats in de stand van het constructeurskampioenschap en het is de bedoeling van het merk om deze plek te behouden. Daarom heeft de Franse formatie het dus op veilig gespeeld wat betreft de updates en deze eerder gebracht dan haar concurrenten in het middenveld.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws