Boordradio's VT2 | Verstappen: 'Ik duik de pitstraat in, wat een sh*tshow' Formule 1
Formule 1

Boordradio's VT2 | Verstappen: 'Ik duik de pitstraat in, wat een sh*tshow'

Boordradio's VT2 | Verstappen: 'Ik duik de pitstraat in, wat een sh*tshow'

De tweede vrije training voorafgaand aan de Grand Prix van Monaco bracht een paar verrassingen met zich mee. Terwijl Ferrari enorm kon imponeren door een 1-2 neer te zetten, was Max Verstappen niet te spreken over zijn bolide. Ondertussen hoorden we onder anderen een geëmotioneerde Sebastian Vettel over de boordradio, en een Lando Norris met een volle blaas.

'Ik probeer mijn achterbanden de koelen, maar welke keer verpest ik mijn ronde', zegt een ontevreden Verstappen halverwege de tweede vrije training. Later kwam de Nederlander weer richting de pitbox van Red Bull Racing, op eigen initiatief. 'Ik duik nu de pitstraat in, wat een sh*tshow!' De instabiele RB16B viel op tijdens de trainingen, waarin Verstappen beide keren niet de snelste was.

Ook bij Mick Schumacher ging de tweede training niet van een leien dakje. De coureur van Haas rijdt zijn achterband lek, maar kan in eerste instantie zijn weg vervolgen. 'Héél langzaam rijden, probeer een plek te zoeken waar je de auto handig kan stoppen, als dat niet lukt, dan is dat maar zo', hoort hij van zijn ingenieur. 'Dat lukt me wel' antwoordt Schumacher. 'Wat gebeurde daar eigenlijk precies?'

Emotionele Vettel in Monaco

Vettel was wat gelukkiger op het stratencircuit van Monaco. De viervoudig wereldkampioen moest mogelijk bijna een traantje laten door het prachtige uitzicht in Monte Carlo. 'Het voelt alsof mijn ogen aan het bloeden zijn.. Nee, het is wel oké', zegt de Duitser licht lachend. 'Ik ben of gewoon enorm emotioneel hier, of er zit iets in mijn ogen.'

Norris wil binnenkomen voor een toiletbezoek

Voor Norris kwam de tweede vrije training niet op het meest ideale moment. De McLaren-rijder vroeg of hij de pitstraat in kon duiken voor een korte stop. 'Kan ik even snel naar het toilet? Heb ik daar nog tijd voor deze sessie?' Zijn ingenieur moet de vraag afwijzend beantwoorden. 'Liever niet eigenlijk', krijgt de Britse coureur te horen op de boordradio.

Door de eerder genoemde botsing van Schumacher werd er vijf minuten voor het einde van VT2 met de rode vlag gezwaaid. Even later hoorden we voor de tweede keer in de Formule 1-geschiedenis een boordradio tussen een team en Michael Masi van de FIA. 'Gaan we herstarten zodat wij nog proefstarts kunnen doen?', werd door McLaren gevraagd. 'Ik wil het eerst aankijken', was het korte antwoord van de Australische wedstrijdleider.

Continu op de hoogte blijven van alles omtrent de Grand Prix van Monaco? Download onze app: IOS of Android.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws