Brundle: 'Een nachtmerrie voor Aston Martin' Formule 1
Formule 1

Brundle: 'Een nachtmerrie voor Aston Martin'

Brundle: 'Een nachtmerrie voor Aston Martin'

Voormalig Formule 1-coureur Martin Brundle spreekt in zijn analyse van de Grand Prix van Australië bij Speedweek.com van een nachtmerrie bij Aston Martin. Sebastian Vettel en Lance Stroll waren bij meerdere ongelukken betrokken en het team scoorde sinds haar oprichting als Force India voor de eerste keer nul punten in drie openingswedstrijden.

De terugkeer van Sebastian Vettel, na de eerste races te hebben gemist door een corona-infectie, mondde uit in een rampzalig weekend voor zijn team. De Duitser viel uit met motorproblemen in de eerste vrije training, waarna hij met de brandblusser in de weer moest om zijn auto te blussen. Vervolgens kreeg de Duitser een boete, omdat hij na het incident met een scooter over de baan reed.

Slechte race bij beide coureurs van Aston Martin

In de derde vrije training was het wederom raak voor de viervoudig wereldkampioen, hij crashte van de baan en kon ternauwernood nog één rondje rijden in de kwalificatie. In diezelfde kwalificatie was het Stroll die botste met Nicholas Latifi. De pech was nog niet over, want in de race was Vettel de auto eveneens kwijt en stond hij wederom in de muur. Stroll reed een kleurloze wedstrijd, werd bestraft voor slingeren op het rechte stuk in gevecht met Bottas, en eindigde op P12.

Minder geld voor ontwikkeling auto

Martin Brundle sprak van een nachtmerrie voor het team van Aston Martin tijdens het Grand Prix-weekend in Australië. 'Voor Aston Martin was het een nachtmerrie. Nadat Sebastian twee keer hard in de muur is gebotst en ook Lance Stroll in de vangrail belandde en de hoofdschuldige was voor de botsing met Nicholas Latifi in de kwalificatie, is de voorraad reserveonderdelen behoorlijk leeg.' Volgens Brundle kan de situatie het team wel eens duur komen te staan aangezien ze door reparaties nu minder budget hebben voor het ontwikkelen van de auto. 'Door de budgetbeperking moet geld dat naar de ontwikkeling van de auto had moeten gaan, nu worden geïnvesteerd in de reserveonderdelen', zo sluit Brundle af.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws