De geheimen achter het succes van Hamilton in de Formule 1 Formule 1
Formule 1

De geheimen achter het succes van Hamilton in de Formule 1

De geheimen achter het succes van Hamilton in de Formule 1

Lewis Hamilton won dit seizoen zijn zevende wereldtitel in de Formule 1. De Brit kwam tijdens de Grand Prix van Turkije als eerste over de streep, terwijl hij zich als zesde had gekwalificeerd. Autosport heeft de geheimen van het succes van Hamilton op een rijtje gezet en komt tot de conclusie dat hij heel hard werkt buiten de raceweekends om.

Een van zijn geheimen zou zijn dat hij openlijk kritisch is. Niet alleen over zichzelf, maar ook over het team. Toen hij bij Mercedes kwam, moest hij grote schoenen vullen. De Brit nam namelijk het stoeltje van Michael Schumacher over. Hamilton wist daardoor dat hij een centrale rol had in de ontwikkelingen van het team, aangezien Schumacher dat eerder ook had.

Hamilton wil na afloop van ieder seizoen dat de belangrijke mensen binnen het team een lijstje opstellen met kritische dingen die volgens hen het volgende jaar verbeterd moeten worden. Deze openheid en de wens om niet alles te verzachten zou belangrijk moeten zijn om zowel het team als de coureur te laten begrijpen welke stappen er kunnen worden gemaakt. Verder zorgt het er ook voor dat er geen middelen worden verspild aan gebieden die weinig verschil zullen maken.

'Hamilton is de meester van het Pirelli-rubber'

Hamilton heeft volgens Autosport laten zien dat hij een meester is in het beheersen de huidige Pirelli-banden. Of het nu is om een sterke laatste ronde neer te zetten in Q3, of om langer door te rijden op banden dan verwacht in de race. Hamilton vindt dat het krijgen van volledig begrip van de bandeneigenschappen is waardoor hij zoveel succes kende in de GP2.

Een mooi voorbeeld hiervan is de meest recente race in Turkije. Hamilton wist de race uit te rijden met slechts één pitstop, terwijl anderen er zelfs drie maakten. De Mercedes-coureur kreeg op zijn oude set intermediates steeds meer grip op het opdrogende circuit, waardoor hij gewoon door kon blijven rijden. Andere coureurs hadden meer moeite met het opdrogende asfalt, omdat zij nieuwere banden hadden.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws