FIA komt met methode om online haatzaaien te verminderen Formule 1
Formule 1

FIA komt met methode om online haatzaaien te verminderen

FIA komt met methode om online haatzaaien te verminderen

De FIA gaat AI-technologie inzetten om online haatzaaien aan te pakken. Moderatieplatform Arwen.ai gaat de FIA helpen bij het detecteren en verminderen van online misbruik. De samenwerking is een belangrijk onderdeel van een bredere campagne die de komende weken door de FIA ​​zal worden gelanceerd. Eerder hielp Arwen.ai al onder meer Mercedes en Red Bull Racing.

De FIA geeft in een persbericht aan dat het ​​de dialoog is aangegaan met sociale-mediaplatforms, overheden en andere sportbestuursorganen in een verbintenis tot gezamenlijke actie. Ook zal via de FIA ​​University onderzoek worden gedaan naar digitale haat en giftig commentaar specifiek voor sport. Dit biedt een platform voor kennisdeling, educatie en preventie.

FIA-president Mohammed Ben Sulayem roept op tot actie: 'Als bestuursorgaan krijgen we soms kritiek op de beslissingen die we nemen bij de handhaving van technische en sportieve reglementen. We respecteren dat mensen recht hebben op hun mening en we moedigen vrijheid van meningsuiting aan, maar een toenemend aantal posts op sociale media waren gericht op FIA medewerkers en vrijwilligers. Ik zal altijd opkomen voor mijn medewerkers, ambtenaren en vrijwilligers. Deze mensen stellen ons in staat om in een veilige en gecontroleerde omgeving te gaan racen. Zonder hen zou er geen race zijn', aldus Ben Sulayem.

Arwen.ai hielp eerder al succesvol Mercedes

Arwen AI Ltd is een bedrijf dat kunstmatige intelligentie-tools gebruikt om bedrijven te helpen de problemen van beledigende en ongewenste inhoud op sociale media aan te pakken. Het bedrijf heeft eerder gewerkt met Mercedes, Red Bull, Alpine F1 en met coureurs, waaronder George Russell. 'In hun proefperiode met de AI-technologie stelde Mercedes vast dat haat en ongewenst commentaar op hun sociale mediakanalen met 70% afnam. Het resultaat was dat 29,4% van de volgers met meer vertrouwen een reactie kon plaatsen en niet langer werd afgeschrikt door onaangenaam commentaar', aldus de FIA.

CEO Matt McGory zegt over de samenwerking: 'We kijken ernaar uit om de FIA ​​te helpen positieve actie te ondernemen door ongewenste berichten op hun sociale kanalen te verwijderen en te voorkomen dat giftigheid een negatieve invloed heeft op de organisatie en de motorsportgemeenschap als geheel.' De FIA geeft aan tijdens de Grand Prix van Abu Dhabi met meer informatie te komen.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws