FIA onderzoekt autonoom rijdende Safety Car

Formule 1
donderdag, 17 augustus 2017 om 11:39
standaardfoto f1maxjpg

Volg F1Maximaal.nl op Google

Stel ons als voorkeursbron in om onze artikelen vaker op Google te zien

Voeg toe als voorkeursbron op Google
De FIA onderzoekt de mogelijkheden om de Safety Car in de toekomst autonoom te laten rijden. Dat zou betekenen dat bestuurder Bernd Mayländer niet meer nodig is. Technisch manager Marcin Budkowski is de markt aan het verkennen.
'We hebben erover gesproken om een onbemande Safety Car in te gaan voeren', erkent Budkowski tegenover AS.com. 'Dit om een relatief nieuwe technologie te promoten. Aan de ene kant is men sceptisch, aan de andere kant kan het laten zien dat het werkt en efficiënt is', aldus de innovatie manager. (foto: Red Bull Content Pool)
loading
Populair F1-Nieuws
Laatste F1-Nieuws
Laatste reacties

Loading