Grosjean na crash: 'Ik begrijp niet waarom ik crashte'

Formule 1
zaterdag, 07 oktober 2017 om 12:27motorsport.com
standaardfoto f1maxjpg

Volg F1Maximaal.nl op Google

Stel ons als voorkeursbron in om onze artikelen vaker op Google te zien

Voeg toe als voorkeursbron op Google
Romain Grosjean begrijpt niets van zijn stevige crash tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Suzuka.
De Haas-coureur verloor in de eerste sector de controle over zijn wagen, nadat hij in de bocht daarvoor al wijd was gegaan. Met een hoge snelheid kwam de bolide in de muur, waarna de sessie voortijdig werd stopgezet. Grosjean verklaarde dat de wegligging tijdens de tweede run drastisch anders was.
'Ik weet het niet. Ik ging sneller dan in de eerste run maar langzamer dan in de derde vrije training, dus ik heb geen flauw idee', zei Grosjean op de vraag waardoor zijn crash werd veroorzaakt. 'Tussen VT3 en de kwalificatie maakten we technisch gezien een zeer goede keuze. De auto voelde in de eerste run erg lekker aan. In bocht 11 had ik een momentje waardoor ik meer dan een halve seconde verloor. Ik maakte me dus geen zorgen of ik door zou gaan naar Q2. Ik kwam binnen, we kozen voor iets meer voorvleugel en ik ging weer naar buiten. Al in de eerste bocht gleed de auto onder me vandaan. Ik weet niet waardoor dat kwam. In bocht 3 verloor ik de achterkant al bijna en toen was het gedaan. Het is niet duidelijk waardoor de crash ontstond. Ja, ik pushte wat meer maar de wegligging was plotseling heel anders.'
Grosjean eindigde als zestiende in de eerste kwalificatiesessie, maar vanwege gridstraffen om hem heen zou hij van de dertiende plek mogen starten. Dat stemt de Fransman niet tevreden want hij vindt dat Q3 haalbaar was. 'We hadden de snelheid om in de top-tien te eindigen. Ik heb geen verklaring voor de balansverandering tussen de eerste en tweede run. We voegden 1 procent aero-balans toe. Het is geen drama, maar de top-tien was heel goed mogelijk geweest. Ik verwacht geen versnellingsbakwissel na de crash.'
loading
Populair F1-Nieuws
Laatste F1-Nieuws
Laatste reacties

Loading