Isack Hadjar kende een moeilijke Grand Prix van Bakoe. De Fransman, die als tiende eindigde, had gehoopt verder naar voren te komen, maar raakte tijdens de herstart posities kwijt. Ondanks dat de snelheid op de harde banden goed was, lukte het hem niet om zich echt naar voren te werken. Hadjar voelde dat zijn kansen beperkt werden door een combinatie van kleine fouten en de sterke concurrentie van Williams en Mercedes. In een interview met o.a. F1Maximaal.nl gaf hij aan dat hij belangrijke lessen uit deze race heeft gehaald en zich richt op de komende uitdagingen in het seizoen.
De Fransman begon het weekend met goede verwachtingen, maar zag die snel afnemen na de herstart. ‘Ik voelde me goed op de mediums tijdens de eerste ronde. Ik haalde Norris in en voelde me sterk, maar ik maakte dezelfde fout als gisteren en verloor meteen twee plaatsen aan Leclerc en Norris.' Op dat moment moest hij zich richten op het stabiliseren van zijn race. Hadjar gaf aan dat de snelheid prima was: ‘Op de harde banden waren we echt snel en we haalden de jongens voor ons in.’
De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Makkelijke auto?
Hadjar bevestigde dat de auto technisch geen problemen had. ‘Hydraulische problemen zijn voor de race verholpen. Tijdens de race zelf had ik geen enkel probleem.’ Ondanks dat een fout hem kostbare plaatsen kostte, bleef hij realistisch over zijn eindklassering. ‘Er is een kans dat we op dezelfde positie waren geëindigd zonder mijn fout. Ik denk niet dat het de race zou hebben veranderd, maar fouten maken op belangrijke momenten, mag gewoon niet gebeuren. Dat frustreert me enorm.’
Hadjar werd gevraagd of de auto van de Racing Bulls echt zo makkelijk te besturen is als vaak wordt gezegd. Hij reageerde nuchter: ‘Het is een F1-auto. Natuurlijk is het niet makkelijk te rijden. Misschien makkelijker dan sommige andere auto’s, maar dat weet ik eigenlijk niet.’ Hadjar suggereerde dat hij het in een andere auto ook wel zou willen proberen: ‘Ik zou ook wel eens in de Williams willen rijden. Ze waren dit weekend erg snel.’ Volgens Hadjar hangt het voordeel van een team sterk af van het circuit: sommige teams presteren beter in hoge-snelheidsbochten, andere juist op rechte stukken of in langzame bochten.
De jonge Fransman toonde in Bakoe dat hij beschikt over snelheid en inzicht, maar dat kleine fouten grote gevolgen kunnen hebben. De tiende plek weerspiegelt een combinatie van persoonlijke fouten en de sterke prestaties van concurrenten zoals Williams en Mercedes. Hadjar zelf benadrukte het belang van het leren van fouten en de noodzaak om in cruciale momenten scherp te blijven. Met de blik gericht op Singapore en de resterende races van het seizoen, lijkt hij vastbesloten om zijn prestaties te verbeteren en zijn potentieel volledig te benutten.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties