Hülkenberg maakt zich niet druk om toekomst: 'Ervaring maakt dat ik er iets relaxter in staat' Formule 1
Formule 1

Hülkenberg maakt zich niet druk om toekomst: 'Ervaring maakt dat ik er iets relaxter in staat'

Hülkenberg maakt zich niet druk om toekomst: 'Ervaring maakt dat ik er iets relaxter in staat'

Het 2025-seizoen belooft een seizoen vol veranderingen te worden. Onlangs werd bekend gemaakt dat het seizoen in Australië, en niet in Bahrein, zal worden afgetrapt. Maar die verandering is niet de enige die we zullen zien in de sport. Waar de meeste veranderingen plaats zullen vinden is op de grid zelf. Voor meerdere rijders loopt hun contract aan het einde van dit seizoen af. Zo ook voor Haas-coureur Nico Hülkenberg.

Na een afwezigheid van drie jaar, keerde Hülkenberg in 2023 terug als vaste coureur bij het Amerikaanse Haas. Zijn contract bij dat team loopt aan het einde van dit seizoen af. De Duitser is een van de oudste coureurs op de grid, maar ziet dat niet als een obstakel en hoopt dan ook 'nog wel een paar jaar' door te kunnen gaan, meldt Motorsport.com.

Misschien een kans bij Audi

De Duitse autofabrikant Audi zal in 2026 haar intrede in de Formule 1 doen. Het automerk was eerst van plan om een aandeel in het Zwitserse Kick Sauber te nemen, maar maakte onlangs bekend dat het toch overgaat tot het volledig overkopen van het team. Naar verluidt zou Andreas Seidl, CEO van Sauber, naast Carlos Sainz graag Nico Hülkenberg binnenhalen als coureur vanaf 2025.

Naar verwachting zal er in 2025 nog niet al te veel gebeuren binnen het team van Sauber. Mocht Hülkenberg een contract krijgen bij het team, is het vooruitzicht van 2026 wel interessant. Niet alleen zou de Duitser vanaf dat moment een fabrieksteam achter zich hebben staan, ook de regelgeving binnen de sport verandert vanaf 2026. Zo zal het vermogen van de auto's voor ongeveer de helft elektrisch moeten zijn en zullen er duurzamere brandstoffen worden gebruikt.

Een aanbod van Sauber zou aantrekkelijk kunnen zijn voor de Duitser aangezien hij niet meer de jongste is. Aankomende zomer zal hij 37-jaar oud worden. Toch lijkt leeftijd geen grote rol te spelen, bewees ook Fernando Alonso toen hij net voor de Chinese Grand Prix bekend maakte zijn contact bij Aston Martin te hebben verlengd voor nog 2 jaar. Hij zal 45-jaar oud zijn wanneer dat contract afloopt.

Ervaring maakt rustig

Tot dusver zegt de Duitser zich nog geen zorgen te maken over of hij wel een stoeltje weet te bemachtigen voor aankomend jaar. 'Misschien zorgt ervaring ervoor dat je iets rustiger naar de hele situatie weet te kijken. Ik heb dit al veel vaker meegemaakt. Als het je afleidt, zou dat slecht voor je zijn. Je moet ervoor zorgen dat je het leven in de auto en op het circuit scheidt van de toekomst en andere onderhandelingen en gesprekken', zegt Hülkenberg.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws