Nico Hülkenberg noemde zijn recovery tijdens de Grand Prix van Japan een soort wonder nadat de Haas-coureur aan het begin van de race veel posities verloor. De Duitser was verrast dat hij net buiten de top tien wist te eindigen en vond de snelheid tijdens de race bemoedigend. Hülkenberg had Yuki Tsunoda in zijn vizier, maar kreeg hem niet te pakken.
Na veelbelovend als twaalfde te hebben gekwalificeerd op Suzuka, verloor Hülkenberg terrein nadat het anti-stallsysteem hem benadeelde tijdens de herstart na de rode vlag. Dit bracht hem naar de zeventiende positie voordat hij de eerste pitstop van de race maakte, al tijdens de vijfde ronde van de race. De Duitser reed echter twee sterke stints op de harde banden. Hij haalde vijf coureurs in, waaronder Lance Stroll en was op weg naar P11 om Tsunoda in te halen en een punt te pakken. Dat was helaas niet gelukt, maar de pace was er.
'Ik was eerlijk gezegd een beetje verrast dat ik terug ben gekomen naar waar ik was gestart. Ik denk dat het eerlijk gezegd een half mirakel is', zegt Hülkenberg tegenover Motorsport.com. 'Het liet zien dat we een goede snelheid hadden. Het was natuurlijk jammer omdat we waarschijnlijk met Yuki hadden kunnen vechten of Yuki hadden kunnen verslaan voor één punt, dat voor het grijpen lag. Maar Hamilton lag vijftig seconden daarvoor, dus dat was natuurlijk een beetje buiten bereik', knipoogt de coureur uit Emmerich.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.
Hülkenberg ziet het rooskleurig in voor Haas
Hülkenberg was enthousiast over de apce van de VF-24 en denkt dat de aankomende paar races goede wedstrijden voor Haas kunnen zijn. 'Wat ik meeneem is dat we een pakket hebben waarmee we kunnen vechten tegen de andere teams in het middenveld en, eerlijk gezegd, voelde het zelfs beter dan wat ik had verwacht', zegt de Duitser. Haas heeft haar eerste grote upgrade gepland voor Imola, zo laat Auto, Motor und Sport weten. De concurrenten van de Amerikaanse renstal hadden al wat upgrades geïntroduceerd, dus kan Haas niet achterblijven.
Het meerendeel van de upgrade zal voor de Grand Prix van China klaar zijn. Haas kan in Shanghai en Miami echter maar één auto met de upgrades uitrusten. Als beide coureurs een upgradekit zouden krijgen, bestaat het risico dat de coureur betrokken bij een ongeval vanuit de pitstraat moet starten. Terugkeren naar de oude versie betekent een specificatiewijziging. Omdat de Grand Prix in Shanghai en Miami sprintweekenden zijn, is het risico op een ongeval nog groter. Haas staat momenteel zevende in het kampioenschap met vier punten.
Meediscussiëren? Klik hier om je te registeren.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties