Christian Horner heeft gereageerd na het stilvallen van Max Verstappen tijdens de tweede vrije training voor de Grand Prix van Emilia Romagna. Zo vertelt de Red Bull Racing-teambaas tegenover Sky Sports F1 dat het probleem ligt bij de aandrijfas van de RB16B. Ook wil hij niks meer weten over het verschil tussen high- en low-rake auto's en welke eventueel beter zou zijn. Zo begrijpt hij niet het geklaag van Mercedes over de reglementswijzigingen.
'Het lijkt erop dat de aandrijfas niet meer werkte', vertelt Horner. 'We verwachten morgen wel mee te kunnen doen met de auto, die wordt nu gerepareerd. De kerbs hier zijn best agressief, dus we moeten kijken hoe we dat aanpakken voor de rest van het weekend.' Verstappen ging namelijk hard over de kerbs en mogelijk is daar het probleem door ontstaan.
Nadat de Limburger stilviel vlak naast de uitgang van de pitstraat, werd de auto al snel van de baan gehaald om gevaarlijke situaties te voorkomen. Om het naar de pitbox van Red Bull te krijgen, werd er wel een heel bijzondere route uitgestippeld: de openbare weg naast het circuit. Horner: 'De auto nam vervolgens een rondje door de stad van Imola, want ze hadden niet genoeg tijd om het op een andere manier te verplaatsen.'
Horner wil niks weten over nadelige reglementswijziging voor Mercedes
Horner werd ook gevraagd naar zijn mening over de prestaties van Mercedes, die nog steeds niet geloven dat zij de beste auto hebben. De Engelsman begrijpt niet dat het team van Toto Wolff nog steeds klaagt over de regelwijziging: 'Mercedes won met een 'low-rake auto' en had gewoon gelijke of misschien wel minder bandenslijtage dan ons in Bahrein. Er is een proces voor die regels en ze waren unaniem besloten bij een stemming. De nieuwe voorvleugel van 2019 raakte ons juist, nu zijn zij aan de beurt.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties