Jos Verstappen was via een FaceTime-verbinding 'aanwezig' in de Ziggo Sport bij het programma Peptalk. De vader van Max Verstappen liet zijn licht schijnen over de race in Mexico, maar blikt samen met Jack van Gelder en Frank Evenblij ook terug op eerder dit seizoen.
'Het was echt waanzinnig. Als je ziet hoe hij zijn race ingedeeld heeft en hoe makkelijk hij die rondtijden reed, dat is gewoon waanzinnig knap', begint Jos, die daarna gevraagd wordt naar de totstandkoming van de recente overwinningen van Red Bull. 'Ik ben zeker niet vergeten wat er aantal maanden geleden is gebeurd. Zij willen winnen, wij willen winnen. We hebben toen alles geanalyseerd en dan is dit het resultaat. Ze hebben wel wat veranderingen doorgevoerd aan de auto. Die liggen Max heel goed en dat laat hij vanaf dat moment ook meteen zien. Sinds die veranderingen zijn ze erg competitief in de wedstrijd.'
Over twee weken op Interlagos hoopt de familie Verstappen opnieuw op een mooi resultaat. 'In Brazilië heb je ook weer een heel lang recht stuk, daar zullen we wel weer wat verliezen op de concurrentie, maar in de race moet het er wel goed uitzien', vervolgt Jos, die trots blijft op zijn eigen zoon. 'Van jongs af aan zag ik wel dat Max het enorme gevoel had. Met zijn tweeën hebben we dat vervolgens zo goed mogelijk uitgebreid. Je weet alleen nooit of je in de Formule 1 terecht gaat komen, daar moet je wel goed voor presteren en de juiste keuzes maken.'