Voor Stoffel Vandoorne was het weekend in Mexico-Stad er eentje die hij niet lang zal onthouden. De Belgische coureur moest vanwege vervangen motorcomponenten vanaf P19 starten, maar wist deze niet om te zetten in een puntenfinish. Vooral de Honda-motor was daar volgens Vandoorne debet aan.
'Na een geweldige start, ik knalde van P19 naar P13, werd zichtbaar hoeveel we tekort komen op het rechte stuk', constateert Vandoorne na afloop van de Grand Prix van Mexico. 'We konden de Saubers niet eens achter ons houden en inhalen was zo goed als onmogelijk. Ons racetempo was in schone lucht bijzonder bemoedigend, maar aangezien we van achteraf moesten komen wisten we dat het een lastige race zou worden.'
De Vlaming eindigde uiteindelijk buiten de top-tien, maar de McLaren-coureur had stiekem op wat meer gehoopt. 'Tegen het einde van de wedstrijd werd het wat spannender, toen een aantal wagens dicht bij elkaar kwamen. Toch werd wederom duidelijk dat onze rechtelijnsnelheid niet goed genoeg is. Het was een moeilijke race. Een puntenfinish was niet ondenkbaar geweest als we harder hadden kunnen rijden op het rechte eind en we geen tijd hadden verloren met de virtuele neutralisatie.'