Mercedes loyaal aan huidig concept W13: 'Niet kijken of we de buurvrouw leuker vinden' Formule 1
Formule 1

Mercedes loyaal aan huidig concept W13: 'Niet kijken of we de buurvrouw leuker vinden'

Mercedes loyaal aan huidig concept W13: 'Niet kijken of we de buurvrouw leuker vinden'

Mercedes houdt zich nog steeds vast aan het huidige concept van de W13, ondanks dat Toto Wolff op het moment niks wil uitsluiten. De Duitse renstal heeft het momenteel zwaar, aangezien de auto niet competitief genoeg is om te strijden voor overwinningen. Het grootste heikel punt van Mercedes is de data. Deze komt namelijk niet overeen met de feedback die Lewis Hamilton en George Russell geven.

Meerdere mensen hebben al hun vraagtekens gezet bij het sidepodloze concept van Mercedes. Wolff wil nog niet te overhaast reageren. 'Je kan niks uitsluiten', stelt de Oostenrijker bij Motorsport.com. 'Maar we moeten onze mensen wel het voordeel van de de twijfel geven. Ze hebben ons in het verleden hele goede auto's gegeven en we denken nog steeds dat we met ons concept op de juiste weg zitten. In Barcelona kunnen we meer data vergaren en dat correleren aan de data van februari.'

In Barcelona kwam Mercedes aan met de zogenoemde launch-auto. Wolff hoopt de data van de testdagen te kunnen gebruiken om de huidige auto te verbeteren. 'De launch-auto was op papier een stuk langzamer, maar we moeten gaan uitvogelen hoe we de huidige auto voorspelbaarder kunnen maken voor de coureurs. We zijn nog steeds toegewijd aan ons huidige concept en dat moet ook. Als we geen geloof meer zouden hebben dan waren we nu overgeschakeld op een ander idee. Maar we kijken nu niet naar de buurvrouw om te kijken of we haar leuker vinden of niet.'

Mercedes heeft problemen met data

Vaak gebruiken de Formule 1-teams de data die ze krijgen na de gereden ronden en de feedback van de coureurs om de auto op de juiste manier af te stellen. Hier kent Mercedes echter een probleem. 'We zien dat onze auto heel veel potentie heeft. We proberen de data te ontleden met een scalpel om de auto in het juiste werkvenster te krijgen. In Miami zagen we echter dat de data niet overeenkwam met wat onze coureurs zeiden. We moeten dat gaan begrijpen en verder experimenteren met de data', aldus Wolff.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws