Mercedes had een matige vrijdag met teleurstellende resultaten in de vrije trainingen. Tijdens de tweede vrije training eindigde Lewis Hamilton op de zevende plek en stond zijn teamgenoot, George Russell, achter hem op de tiende plek. Andrew Shovlin, Trackside Engineering Director, geeft meer inzicht in waarom Mercedes er niet in slaagt betere resultaten neer te zetten.
Het waren moeilijke sessies voor Mercedes. In de eerste vrije training mocht Russell toekijken vanaf de zijlijn omdat rookie Frederik Vesti plaatsnam in de Mercedes. Hij eindigde op de negentiende plek en Hamilton wist in de eerste vrije training niet hoger te komen dan de elfde plek.
'We hebben geworsteld met de auto', vertelt Shovlin op de officiële site van Mercedes. 'Het was niet de makkelijkste introductie van een vrije training voor Fred (Vesti, red.)', erkent hij. De Trackside Engineering Director is blij met het resultaat dat de rookie behaalde. 'Fred heeft goed werk geleverd om door de tests te komen, hij heeft geen fouten gemaakt en genoot van het rijden op het circuit hier.'
In gevecht met het middenveld
Zevenvoudig wereldkampioen Hamilton had het moeilijker tijdens de sessies. 'Lewis vond de auto nogal lastig', onthult Shovlin. Ook Russell had het niet makkelijk, maar dit kwam deels door het missen van de eerste vrije training. 'George komt nog steeds op snelheid nadat hij de eerste sessie heeft gemist en beiden verloren een beetje tijd in de enkele ronden door het verkeer', legt hij uit. 'We hebben echter meer nodig dan dit', erkent Shovlin.
In de eerste vrije training wist Alexander Albon een tweede plek te behalen, en in de tweede vrije training wisten maar liefst zeven verschillende teams de top tien te bereiken. Mercedes erkent dat de goede prestaties van alle teams het moeilijker maken voor het team om resultaten te behalen. 'Het betekent vrijwel zeker dat het niet gemakkelijk zal zijn om door te gaan naar het laatste deel van de kwalificatie', aldus Shovlin.
Ruimte voor verbetering
Voor nu is er veel werk aan de winkel voor Mercedes om de resultaten te verbeteren voor zaterdag en zondag. 'We hebben een aantal goede aanwijzingen die we 's nachts kunnen volgen, dus we blijven eraan werken', vertelt Shovlin. 'De balans is de hele dag al vrij slecht, wat normaal gesproken een goede indicatie is dat er rondetijd kan worden gevonden', voegt hij hieraan toe.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties