Nederlandse Grand Prix-bezoekers massaal in afwachting van hun F1-tickets Formule 1
Formule 1

Nederlandse Grand Prix-bezoekers massaal in afwachting van hun F1-tickets

Nederlandse Grand Prix-bezoekers massaal in afwachting van hun F1-tickets

Nu de coronamaatregelen overal ter wereld versoepeld worden, is het voor Formule 1-fans weer mogelijk om een Grand Prix te bezoeken. Via internet worden duizenden tickets aangeboden en een boeking is dan ook snel gedaan, maar hierna beginnen vaak de problemen bij verschillende ticketproviders. Tickets worden bijvoorbeeld in meerdere gevallen te laat, of helemaal niet, geleverd. Er zijn een paar zaken waar je op moet letten als je een reis naar een race gaat boeken.

Wie op Google zoekt naar motorsporttickets, vindt binnen enkele seconden tientallen providers voor het bezoeken van een Grand Prix. Met drie muisklikken is zo'n kaartje betaald, maar in de meeste gevallen krijg je niet gelijk je toegangsbewijs op de mail of per post toegestuurd. In sommige gevallen moeten (Nederlandse) fans tot op de dag van vertrek wachten op hun ticket.

Dit brengt vaak een hoop stress met zich mee, vooral omdat reis en verblijf vaak apart van de entreeticket worden geboekt. In sommige recensies is zelfs te lezen dat fans zijn genoodzaakt om hun reis naar een race te annuleren. Het is daarom belangrijk om goed te kijken bij welke provider je boekt, en als je al geboekt hebt, wat je moet doen als je je tickets niet op tijd binnen denkt te krijgen.

Controleer waar je je Formule 1-ticket boekt

Op het internet zijn genoeg ticketverkopers te vinden, de een beter dan de ander. De makkelijkste manier om een verkoper te checken, is door een reviewwebsite te gebruiken ter controle. Via websites als Trustpilot kan men gemakkelijk de ervaringen van een bepaald bedrijf checken, zodat je meer zekerheid hebt en niet voor verrassingen komt te staan. Wil je 100 procent betrouwbaarheid, boek dan tickets via de officiële ticketstore van de Formule 1 of via de website van het desbetreffende circuit.

Nu veel circuits pas last-minute van de overheid en/of organisatie krijgen horen dat ze meer tickets mogen verkopen, kan het zijn dat er in korte tijd heel veel entreebewijzen moeten worden verstuurd. Hierdoor kan er vertraging ontstaan in het koopproces. Zo is uit meerdere recensies op te maken dat een aantal verkopers later leveren dan is beloofd. Daarnaast zijn deze websites door drukte vaak lastig te bereiken. Vaak hebben Nederlandse verkopers een hoofdkantoor in het buitenland, welke makkelijker te bereiken is: bel of mail dus zodra er onenigheden ontstaan bij het kopen van je ticket.

In zeldzame gevallen worden de tickets helemaal niet geleverd. Dit kan komen door een faillissement of doordat aanbieders te veel tickets hebben verkocht. Wil je zeker weten dat je je geld niet kwijtraakt? Boek dan via verzekerde betaalmethoden zoals Creditcard of PayPal. In de meeste gevallen zal je je ticket echter gewoon krijgen, ook al is de communicatie met de provider vaak lastig.

Wat als ik mijn tickets niet heb gekregen?

Als je tickets hebt geboekt maar deze niet binnen de afgesproken levertijd hebben gekregen, en het bedrijf niet reageert op telefoon of e-mail, werkt het vaak om een openbare recensie achter te laten op Trustpilot. Verkopers hebben hun reputatie hoog zitten, en zullen klanten met een negatieve ervaring dus zo spoedig mogelijk willen helpen. In vrijwel alle gevallen wordt er een passende oplossing gevonden. Wil je compleet voorbereid zijn op je reis naar bijvoorbeeld de Red Bull Ring? Lees dan onze reisgids.

Heb je een Grand Prix gemist of heb je een negatieve ervaring met een ticketprovider? We horen graag jouw verhaal. Laat het weten via m.kok@f1maximaal.nl.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws