Red Bull Racing heeft het Grand Prix-weekend in Sakhir gebruikt om alvast wat nieuwe onderdelen uit te testen. Hoewel de Oostenrijkse renstal gedurende de wedstrijd de onderdelen nog niet gebruikte, hebben ze voor 2021 al wel nuttige data kunnen verzamelen over een vernieuwde specificatie van de achtervleugel.
Uit foto's van de RB16 blijkt dat de nieuwe achtervleugel slechts met één balk vastzit aan het chassis. Voorheen waren dit er twee. De uitlaat van de turbo lijkt bovendien ingebouwd te zitten in deze steunpilaar, terwijl deze voorheen tussen de twee pilaren in zat.
Daarnaast is te zien dat de uitlaat hierdoor iets hoger is komen te liggen en dat het omhulsel van de uitlaat wat strakker om de uitlaat heen zit. Dit zou ook nog eens aerodynamische voordelen met zich mee kunnen brengen, hoewel daar voorlopig nog weinig bekend over is.
Aangepaste RB16 in Abu Dhabi?
Uit de tweet van de man die de aanpassingen opgemerkt heeft, valt op te maken dat Red Bull nog geen gebruik heeft gemaakt van de nieuwe specificatie. Of ze dit in Abu Dhabi wél al zullen doen, zien we aankomend weekend. Het nieuwe ontwerp zal zeker met het oog op 2021 al in gebruik genomen zijn gedurende de trainingssessies in Sakhir.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties