AlphaTauri heeft vanochtend de nieuwe AT02 gepresenteerd, waarmee coureurs Pierre Gasly en Yuki Tsunoda zullen strijden om de punten. Ondanks dat de auto er grotendeels hetzelfde uitziet, zijn er toch enkele wijzigingen doorgevoerd. De officiële site van de Formule 1 komt met een analyse over deze veranderingen.
Een nieuwe kleurstelling met witte velgen en een nieuwe coureur in de auto zijn voor 2021 de grootste wijzigingen voor AlphaTauri. De regels voor 2021 hadden dan ook de bedoeling dat er niet zoveel zou moeten veranderen aan de auto's en dat het grotendeels de 2020-bolide moet zijn. Het team uit Faenza lijkt daar gehoor aan gegeven te hebben. Zo heeft het niet de achterkant van de Red Bull RB16 van vorig jaar overgenomen, maar gewoon de achterkant van vorig jaar behouden.
De ontwikkelingstokens van het team zijn besteed aan een nieuwe neus en een nieuwe voorwielophanging. De twee aanpassingen hadden ook met elkaar te maken, want om de ophanging aan te kunnen passen, is de neus van onderen wat meer uitgehold. Aan de ophanging zijn voornamelijk de bevestigingspunten aan de auto onder handen genomen.
Verder lijkt er dus niet veel veranderd te zijn aan de auto. Zo komt de voorvleugel rechtstreeks uit 2020 en is er aan het bodywork rondom de motor ook niets gewijzigd. Wel is er nog wat veranderd aan het stuurmechanisme van de auto, wat doorgaans werd gedaan door het hoofdteam. Technisch directeur Jody Egginton koos er dit keer voor om het dus zelf te doen.
Also read
Tost: 'Daarom hebben we gekozen voor Gasly en Tsunoda'
Update | Tost: 'Ontwikkeling voor 2022-auto is nu al begonnen'
Watson: 'Geleerd dat er meer dan één persoon nodig is om een team te leiden'
Tanabe over nieuwe Honda-motor: 'Doet wat we verwachten op de testbank'
Egginton dankbaar: 'Dit vergt enorm veel toewijding van Red Bull'
Update 11.38 (19-02) | Gedetailleerde analyse van de voorkant van de AT02
Via Twitter is er een gedetailleerde analyse over de nieuwe voorkant van de AlphaTauri AT02 naar buitengekomen. Albert Fabrega vergelijkt aan de hand van vier foto's wat er is veranderd aan de voorkant van de nieuwe auto.
Zo ziet Fabrega dat er verandering zijn doorgevoerd aan de vorm van de neus. Zo lijkt deze ronder af te lopen dan de neus van de AT01 uit 2020. Ook aan de voorvleugel zit de Spanjaard dat er iets anders is. Zo valt het hem op dat de hoek van de 'cape' iets anders loopt vergeleken met die op de AT01.
De analyse van Fabrega is hieronder te zien:
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties