Franz Tost vertelt in een persbericht van AlphaTauri dat hij hoopt dat de nieuwe AT02, waarmee coureurs Pierre Gasly en Yuki Tsunoda dit jaar aan de start zullen verschijnen, zo goed is als dat er wordt verwacht van de bolide. Ook is hij enthousiast over de ontwikkeling van het team vorig jaar.
'We hadden een relatief goed eerste seizoen als AlphaTauri', open Tost zijn verhaal. Vorig jaar wist zijn team haar hoogste puntenaantal ooit halen en wist het voor het eerst sinds 2008 een Grand Prix te winnen. 'We hebben vorig jaar weer een hoop stappen kunnen maken een daardoor hebben we ook op Monza kunnen winnen met Pierre (Gasly, red.)'
'We moeten van de slordigheidjes van vorig jaar af zien te komen'
'Maar ik kan ook niet vergeten dat we vorig jaar vier keer zijn uitgevallen', gaat Tost verder. Hij wilt van deze slordigheidjes af dit jaar, gezien de uitvalbeurten vooral door onbetrouwbaarheid van de motor kwamen. 'We moeten zulke situaties ontwijken. We hopen dan ook dat onze auto zo goed is als dat we verwachten.'
Ook vertelt de Oostenrijkse teambaas over het vertrek van zijn motorleverancier Honda aan het eind van het jaar: 'Het is jammer dat Honda vertrekt na 2021, omdat de ingenieurs in Japen het werkelijk fantastisch hebben gedaan. Dit jaar krijgen we weer verdere ontwikkelingen aan de motor en daarna is het aan onszelf om verder te gaan.'
Also read
Gasly reageert na lancering AT02: 'Klaar om rol van eerste coureur op mij te nemen'
Tsunoda: 'Ontwikkel nu al veel goede relaties binnen het team'
Tost: 'Daarom hebben we gekozen voor Gasly en Tsunoda'
Update 12.36 (19-02) | Tost: 'Ontwikkeling voor 2022-auto is nu al begonnen'
De AlphaTauri AT02 is nog maar een paar uur geleden gepresenteerd, maar teambaas Franz Tost zegt dat zijn team nu al bezig is met de ontwikkeling van de 2022-auto. Dat vertelt hij in gesprek met Auto, Motor und Sport.
Zo hoeven de fans volgens Tost niet veel te verwachten als het gaat om updates aan de auto voor dit jaar: 'Grote ontwikkelingen tijdens het seizoen staan niet op de planning, omdat we achter de schermen al het één en andere hebben verschoven naar de ontwikkeling van de 2022-auto.'
'Onze technisch directeur moet op een gegeven moment beslissen welke richting we op gaan. Er is nog geen vast punt waarop we de ontwikkeling van de huidige auto helemaal stoppen, maar reken er maar op dat dat rond juni of juli is', aldus de Oostenrijker.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties