Update | Jumbo grondlegger voor Dutch GP: 'Dat heeft de ogen van de Formule 1 geopend' Formule 1
Formule 1

Update | Jumbo grondlegger voor Dutch GP: 'Dat heeft de ogen van de Formule 1 geopend'

Update | Jumbo grondlegger voor Dutch GP: 'Dat heeft de ogen van de Formule 1 geopend'

Raymond Vermeulen, de manager van Max Verstappen, kijkt terug op een fantastische samenwerking met Jumbo. Eerder op de dag werd bekendgemaakt dat de supermarktketen na dit seizoen stopt met het sponsoren van Verstappen. Daarmee komt er na tien jaar een einde aan de samenwerking. Vermeulen is Jumbo dankbaar en hoopt dit jaar met een knaller af te sluiten.

Jumbo is al vanaf het moment dat Verstappen, in 2014, de overstap naar de autosport maakte, betrokken bij de carrière van de Red Bull Racing-coureur. De basis voor de samenwerking tussen beide partijen werd al gelegd toen de inmiddels tweevoudig wereldkampioen nog in de karts reed. Na dit seizoen komt daar dus na tien jaar een einde aan.

Vermeulen is de supermarktketen en voormalig topman Frits van Eerd zeer dankbaar voor de steun in de afgelopen periode en de manager van Verstappen toont begrip voor het besluit van Jumbo. 'De familie Van Eerd en Jumbo hebben Max (Verstappen, red.) vanaf dag één gesteund', zegt Vermeulen tegen De Telegraaf. 'Dat was zeker in die tijd heel uniek te noemen. We kijken terug op een fantastische samenwerking. Na tien jaar is het ook helemaal niet vreemd om de zaak eens te herijken. We zijn vooral heel dankbaar en kijken met heel veel plezier op al die jaren terug.

Vermeulen hoopt met een knaller af te sluiten

Jumbo prijkt volgend jaar dus niet meer op de helm van de regerend wereldkampioen. De supermarktketen betekent veel voor Vermeulen en hij hoopt de samenwerking in stijl te kunnen beëindigen. 'Ze waren er al zo vroeg bij. Dit gaat veel dieper dan alleen die sticker en de zakelijke samenwerking. Dit jaar kunnen we hopelijk nog samen een derde wereldtitel bemachtigen en met een knaller afsluiten', aldus Vermeulen.

Verstappen de afgetekende favoriet voor GP Spanje!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Update 16:20u (02/06) | Jumbo grondlegger voor Dutch GP: 'Dat heeft de ogen van de Formule 1 geopend'

Raymond Vermeulen, de manager van Max Verstappen, heeft niets anders dan lovende woorden over de samenwerking met Jumbo. De manager denkt zelfs dat de supermarktketen met het organiseren van de Jumbo Racedagen op Zandvoort verantwoordelijk is geweest voor de terugkeer van de Dutch GP, zo vertelt hij in gesprek met Formule1.nl. 'Zestig tot tachtigduizend mensen die naar Zandvoort kwamen voor een showrun met Max. Een mega-evenement. De files haalden het journaal en ik denk ook dat het de ogen van de Formule 1 heeft geopend. Ze zagen dat er in Nederland nog steeds een hele grote F1-fanbase is. Het is de voorloper geweest van de Dutch GP.'

Vermeulen zag hoe Verstappen en Jumbo een perfecte combinatie vormden. 'Max is een familieman, zoals Jumbo een familiebedrijf is. Een perfecte match', aldus de Nederlander, die ook vol lof sprak over de zakelijke kant. 'In die tien jaar heb ik nooit een keer het contract erbij moeten pakken om te kijken of iets niet goed was of ging. Alles verliep heel organisch, er is nooit een onvertogen woord gevallen.' Vooral het feit dat Jumbo in de beginfase van Verstappen zijn carrière direct toezegde hem te sponsoren, heeft indruk gemaakt op Vermeulen. 'Jos en ik reden op een zaterdagochtend naar Veghel om met de familie te praten. Max ging van de karts naar de auto’s en daarvoor hadden we steun nodig. Ze zeiden direct: gaan we doen. Dat moment is me altijd bijgebleven.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws