Volgens voormalig ingenieur Kees van de Grint liet de demo van Fernando Alonso voor Renault in Abu Dhabi zien wat er mis is met de Formule 1. Alonso stapte op het Yas Marina Circuit in de Renault R25, waarmee hij zijn eerste wereldtitel won, om het Formule 1-hoofdstuk van Renault te Beëindigen. Het Franse team gaat in 2021 namelijk verder onder de naam Alpine F1 Team.
Toen de 39-jarige Alonso de baan op reed, sprongen de teamleden die zich nog in de pitstraat bevonden in de hekken om de R25 te bewonderen. 'We hebben in het verleden de fans ook al veel gehoord over het geluid van de auto's', begint Van de Grint bij Slipstream. 'Dat is relatief, maar je ziet bij die oudere en lichtere auto's dat de snelheid er vanaf straalt. Dat is nu wat er mis is met de Formule 1.'
'Wat er ook mis is, en dat is ook niet nieuw, is wat er met (George, red.) Russell gebeurt', gaat Van de Grint verder. 'Als je in de ene auto zit, ben je kansloos, maar als je in de andere zit, kun je winnen. Dat is ook fout en dat komt allemaal door die ingewikkelde aerodynamica. Eerst was het een seconde, maar nu kun bij bij drie of vier seconden al niet meer achter elkaar aan rijden. Dat is fout in de Formule 1.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties