Deze oud-ingenieur is geboren op 12 september 1951. Hij begon zijn carrière als racer in karts en formulewagens. Zijn talent bleek echter meer te liggen bij ontwerpen. Hij was actief als ingenieur en teamchef in karts, Formule Ford, Le Mans en Formule 1. Met name is van de Grint bekend uit zijn tijd op de voorgrond bij bandenfabrikant Bridgestone, waar hij intensief samenwerkte met Ferrari en Michael Schumacher. Daardoor had hij een flink aandeel in de dominante periode van Schumacher en Ferrari aan het begin van de eeuw. Na deze hectische periode is hij teruggekeerd in de schaduw, waarbij hij tegenwoordig een expertrol vervult voor het online autosportprogramma Slipstream, met Allard Kalff, en regelmatig werkzaam is als analist voor Viaplay.
Lewis Hamilton kon eind 2024 niet wachten om zijn Mercedes in te ruilen voor een Ferrari-bolide, maar beleeft allesbehalve ee...
Lando Norris wist zondag de schade te beperken door als vierde over de finish te komen, maar in het duel met Ferrari-coureur...
McLaren wist dankzij Oscar Piastri ook in Saoedi-Arabië weer te zegevieren, maar het ging allerminst vanzelf voor de renstal...
Max Verstappen behaalde afgelopen weekend volgens de wedstrijdleiding een blijvend voordeel door de bocht af te steken en dat...
Er is een hele hoop om te doen: de straf voor Max Verstappen na het incident in de eerste bocht met Oscar Piastri tijdens de...
Max Verstappen kende een dramatisch weekend in Bahrein. Volgens de Nederlander ging er eigenlijk niks goed bij Red Bull Racin...
Lando Norris maakte afgelopen weekend een aangeslagen indruk nadat hij overduidelijk zijn meerdere moest erkennen in McLaren-...
Kees van de Grint heeft genoten van de kwalificatie in Japan. De Formule 1-coureurs mochten de absolute limieten opzoeken op...
Een beetje show om de Formule 1-fans te entertainen, dat hoort er wel bij. Het moet natuurlijk ook niet te ver gaan. Kees van...
Giedo van der Garde kan alleen maar lachen om de schatting van Viaplay-collega Kees van de Grint. De voormalige bandenspecial...