Deze oud-ingenieur is geboren op 12 september 1951. Hij begon zijn carrière als racer in karts en formulewagens. Zijn talent bleek echter meer te liggen bij ontwerpen. Hij was actief als ingenieur en teamchef in karts, Formule Ford, Le Mans en Formule 1. Met name is van de Grint bekend uit zijn tijd op de voorgrond bij bandenfabrikant Bridgestone, waar hij intensief samenwerkte met Ferrari en Michael Schumacher. Daardoor had hij een flink aandeel in de dominante periode van Schumacher en Ferrari aan het begin van de eeuw. Na deze hectische periode is hij teruggekeerd in de schaduw, waarbij hij tegenwoordig een expertrol vervult voor het online autosportprogramma Slipstream, met Allard Kalff, en regelmatig werkzaam is als analist voor Viaplay.
Oscar Piastri wordt in de paddock vaak omschreven als een koele kikker, maar de Australische WK-leider zit momenteel allesbeh...
Max Verstappen kreeg tijdens de hoofdrace op het Circuit of the Americas onbedoeld de hulp van Ferrari-coureur Charles Lecler...
McLaren had het grootste deel van het seizoen de overhand in de rivaliteit met Red Bull Racing. Inmiddels is dat niet langer...
Kees van de Grint zag Max Verstappen ook in Singapore weer op een ontzettend hoog niveau presteren. De voormalig bandenexpert...
Het incident tussen McLaren-mannen Lando Norris en Oscar Piastri kreeg na afloop veel aandacht in de paddock. Eerstgenoemde c...
Kees van de Grint ziet dat de dynamiek bij Red Bull Racing helemaal veranderd is. De bandenspecialist merkt op dat Red Bull i...
Max Verstappen schreef afgelopen zondag voor de tweede keer de Grand Prix van Azerbeidzjan op zijn naam, maar voorafgaand aan...
Max Verstappen schreef afgelopen weekend de Grand Prix van Azerbeidzjan op zijn naam, nadat hij twee weken eerder ook al de s...
Het was in Monza eindelijk weer eens raak voor Max Verstappen, maar betekent dit nu dat de Red Bull Racing-coureur ook in Aze...
Max Verstappen won in Italië eindelijk weer eens een Grand Prix, maar na afloop hadden de journalisten nauwelijks oog voor de...