Deze oud-ingenieur is geboren op 12 september 1951. Hij begon zijn carrière als racer in karts en formulewagens. Zijn talent bleek echter meer te liggen bij ontwerpen. Hij was actief als ingenieur en teamchef in karts, Formule Ford, Le Mans en Formule 1. Met name is van de Grint bekend uit zijn tijd op de voorgrond bij bandenfabrikant Bridgestone, waar hij intensief samenwerkte met Ferrari en Michael Schumacher. Daardoor had hij een flink aandeel in de record brekende successen van het 'Dream Team' tussen 2000 en 2004.
Na deze hectische periode is hij teruggekeerd in de schaduw, waarbij hij tegenwoordig een expertrol vervult voor het online autosportprogramma Slipstream op YouTube, met Allard Kalff.
Giedo van der Garde is van mening dat Sergio Pérez eerder dit jaar in Monaco zijn Red Bull Racing-bolide opzettelijk in de mu...
Kees van de Grint vindt de gang van zaken rondom de overschrijding van de budgetlimiet niet eerlijk tegenover Max Verstappen....
Max Verstappen is de redding van de Formule 1, zo stelt Allard Kalff in Title Talk van Viaplay. De analist en commentator den...
Christijan Albers en Kees van de Grint vrezen voor het einde van het budgetplafond als de handhaving ervan faalt. Onlangs kwa...
Kees van de Grint, Viaplay-analist en voormalig Formule 11-bandenexpert van Bridgestone, vindt het seizoen van Charles Lecler...
Ho-Pin Tung en Kees van de Grint waren, ondanks de matige kwalificatiesessie van Red Bull Racing, onder de indruk van Max Ver...
Kees van de Grint vindt dat Nyck de Vries in de Formule 1 had moeten rijden. De reservecoureur van Mercedes maakte een goede...
Max Verstappen heeft de titelstrijd in de Formule 1 al beslist, zo stelt Kees van de Grint bij Viaplay. De voormalig bandenex...
Kees van de Grint kan niks met de protesten van Ferrari ten opzichte van Red Bull Racing. Volgens de Italiaanse renstal ginge...
Kees van de Grint en Ho-Pin Tung denken dat het rijdersduo van Red Bull Racing goed is zoals het is. Max Verstappen deelt in...