Deze oud-ingenieur is geboren op 12 september 1951. Hij begon zijn carrière als racer in karts en formulewagens. Zijn talent bleek echter meer te liggen bij ontwerpen. Hij was actief als ingenieur en teamchef in karts, Formule Ford, Le Mans en Formule 1. Met name is van de Grint bekend uit zijn tijd op de voorgrond bij bandenfabrikant Bridgestone, waar hij intensief samenwerkte met Ferrari en Michael Schumacher. Daardoor had hij een flink aandeel in de dominante periode van Schumacher en Ferrari aan het begin van de eeuw. Na deze hectische periode is hij teruggekeerd in de schaduw, waarbij hij tegenwoordig een expertrol vervult voor het online autosportprogramma Slipstream, met Allard Kalff, en regelmatig werkzaam is als analist voor Viaplay.
Vrijwel alle analisten buigen zich over de situatie bij Red Bull Racing. Het blijft toch uiterst opmerkelijk dat Max Verstapp...
Mohammed Ben Sulayem is niet bijzonder geliefd onder de Nederlandse Formule 1-analisten. De Emirati doet regelmatig controver...
Max Verstappen bewees zichzelf in Spanje geen dienst door een tijdstraf te pakken, die leidde tot een tiende plaats en slecht...
De meningen zijn verdeeld over het incident tussen Max Verstappen en George Russell tijdens de Grand Prix van Spanje. Uitgere...
Kees van de Grint verwacht veel spanning bij de start in Spanje. De bandenspecialist denkt dat alle ingrediënten aanwezig zij...
Ferrari trekt al jarenlang de aandacht met vreemde strategieën en opvallende tactische miskleunen. Van de gestroomlijnde mach...
Allard Kalff kan weinig met het zelfmedelijden van Fernando Alonso. De Aston Martin-coureur greep in Imola, na een sterke kwa...
Max Verstappen zorgde voor flink wat verbaasde blikken toen hij in Imola Oscar Piastri verschalkte bij het ingaan van de eers...
Zelfs grote fans van Max Verstappen beginnen inmiddels ook wel te snappen dat het voor hem moeilijk wordt om dit jaar wereldk...
Kees van de Grint stelt de Grand Prix van Miami heeft aangetoond dat het rijderskampioenschap nog weinig voorstelt. Sterker n...