Deze oud-ingenieur is geboren op 12 september 1951. Hij begon zijn carrière als racer in karts en formulewagens. Zijn talent bleek echter meer te liggen bij ontwerpen. Hij was actief als ingenieur en teamchef in karts, Formule Ford, Le Mans en Formule 1. Met name is van de Grint bekend uit zijn tijd op de voorgrond bij bandenfabrikant Bridgestone, waar hij intensief samenwerkte met Ferrari en Michael Schumacher. Daardoor had hij een flink aandeel in de dominante periode van Schumacher en Ferrari aan het begin van de eeuw. Na deze hectische periode is hij teruggekeerd in de schaduw, waarbij hij tegenwoordig een expertrol vervult voor het online autosportprogramma Slipstream, met Allard Kalff, en regelmatig werkzaam is als analist voor Viaplay.
De veelzijdigheid van Max Verstappen wordt steeds meer geprezen. In de Formule 1 heeft hij zijn uitzonderlijke talent al ruim...
Terwijl de volgende Grand Prix al voor de deur staat, blikken sommigen nog steeds met genoegen terug op het spektakel in Zand...
Tijdens de recente aflevering van de podcast In de Slipstream met Kees van de Grint en Allard Kalff werd uitgebreid gesproken...
McLaren-CEO Zak Brown zag tijdens de Grand Prix van Hongarije zijn kans om voormalig concurrent Christian Horner nog een trap...
Na veertien rondes is het tijd voor de zomerstop en dus zit de eerste seizoenshelft van het Formule 1-seizoen van 2025 er wee...
Red Bull Racing kende in Hongarije een dramatisch weekend. De Oostenrijkse renstal kon de problemen niet oplossen, maar Helmu...
Max Verstappen moest zich na de race melden bij de wedstrijdleiding voor zijn actie op Lewis Hamilton, maar daar begrijpt Kee...
Voor velen is het nu al duidelijk dat Laurent Mekies een heel andere teambaas is dan Christian Horner. Olav Mol kreeg daardoo...
Kees van de Grint was er zeker van dat Max Verstappen gewoon bij Red Bull Racing zou blijven en zou een overstap naar Mercede...
Max Verstappen rijdt in 2026 gewoon weer in een bolide van Red Bull Racing, dat werd bekend in de aanloop naar de Grand Prix...