Deze oud-ingenieur is geboren op 12 september 1951. Hij begon zijn carrière als racer in karts en formulewagens. Zijn talent bleek echter meer te liggen bij ontwerpen. Hij was actief als ingenieur en teamchef in karts, Formule Ford, Le Mans en Formule 1. Met name is van de Grint bekend uit zijn tijd op de voorgrond bij bandenfabrikant Bridgestone, waar hij intensief samenwerkte met Ferrari en Michael Schumacher. Daardoor had hij een flink aandeel in de dominante periode van Schumacher en Ferrari aan het begin van de eeuw. Na deze hectische periode is hij teruggekeerd in de schaduw, waarbij hij tegenwoordig een expertrol vervult voor het online autosportprogramma Slipstream, met Allard Kalff, en regelmatig werkzaam is als analist voor Viaplay.
Max Verstappen kende een dramatisch weekend in Bahrein. Volgens de Nederlander ging er eigenlijk niks goed bij Red Bull Racin...
Lando Norris maakte afgelopen weekend een aangeslagen indruk nadat hij overduidelijk zijn meerdere moest erkennen in McLaren-...
Kees van de Grint heeft genoten van de kwalificatie in Japan. De Formule 1-coureurs mochten de absolute limieten opzoeken op...
Een beetje show om de Formule 1-fans te entertainen, dat hoort er wel bij. Het moet natuurlijk ook niet te ver gaan. Kees van...
Giedo van der Garde kan alleen maar lachen om de schatting van Viaplay-collega Kees van de Grint. De voormalige bandenspecial...
Hoewel het algemeen wordt aangenomen dat Red Bull Racing een dezer dagen zal aankondigen dat Sergio Pérez moet vertrekken, zi...
Kees van de Grint heeft stevige kritiek geuit aan het adres van Max Verstappen. De coureur van Red Bull Racing was tijdens de...
Rudy van Buren en Kees van de Grint hebben gereageerd op het incident tussen Max Verstappen en George Russell. Van Buren kan...
Het contrast tussen de sprint- en hoofdrace had voor Max Verstappen en Red Bull Racing afgelopen weekend in Qatar haast niet...
Max Verstappen zette afgelopen weekend de kroon op een bijzonder moeilijk seizoen. De Red Bull Racing-coureur was voor de vie...