Stoffel Vandoorne werd door teamgenoot Fernando Alonso uit Q3 gestoten, maar baalt daar in het geheel niet van. De Vlaming ziet meer dan voldoende mogelijkheden voor een resultaatvolle race.
'Het was best een goede sessie voor me', zegt Vandoorne na afloop. 'Q3 niet halen is geen ramp. Het betekent dat ik morgen op nieuwe banden aan de race mag beginnen. Starten op nieuwe banden vanaf P8 of P9 biedt perspectief.'
'We zijn normaal gesproken best goed in het bepalen en managen van onze bandenstrategie. Daar kunnen we hier ons voordeel mee doen omdat nog niet duidelijk is of één- of tweestopper de beste optie is. Morgen kunnen we zeker voor de punten strijden.', besluit de Vlaming.