Vettel over nieuwe tegenslag: 'Moeten onze monteurs beschermen'

Formule 1
zondag, 08 oktober 2017 om 9:12
standaardfoto f1maxjpg

Volg F1Maximaal.nl op Google

Stel ons als voorkeursbron in om onze artikelen vaker op Google te zien

Voeg toe als voorkeursbron op Google
Sebastian Vettel moest de auto na vier rondjes op het circuit van Suzuka terugbrengen naar de garage. De Duitser was al teruggevallen van P2 naar P7 en verloor vermogen. Door zijn uitvalbeurt heeft Vettel de aansluiting met Lewis Hamilton in de strijd om het wereldkampioenschap verloren.
'Het is normaal om op dit soort momenten, als er dingen foutgaan, kritisch te zijn', opent Vettel. 'Dat hoort bij onze baan. Toch moeten we onze monteurs beschermen, we hebben dit jaar fantastisch werk geleverd maar de laatste races gaat het mis op mechanisch vlak. Zo gaat dat nu eenmaal. Natuurlijk doet het pijn, we zijn allemaal teleurgesteld. Het is goed om nu even rust te nemen en volgas de laatste vier Grands Prix in te gaan', laat de viervoudig wereldkampioen weten.
De Ferrari-coureur zag de kans op de wereldtitel flink slinken. 'We zullen wel zien wat er mogelijk is. We hebben nog altijd een mathematische kans op de titel en ook al hebben we het niet in eigen hand, het team blijft zich als geheel verbeteren. We zijn veel verder dan mensen denken, er zijn zeker positieven, al laten die zich vandaag natuurlijk niet in het bijzonder zien.' (Foto: Ferrari Media)
loading
Populair F1-Nieuws
Laatste F1-Nieuws
Laatste reacties

Loading