Toto Wolff en Mercedes hebben het probleem van de W12 inmiddels boven tafel, maar het betekent niet dat dit snel opgelost zal zijn. Volgens de teambaas van de Duitse wereldkampioenen heeft het team moeite met de banden van Pirelli en lijkt Red Bull daarnaast ook nog een voordeel te hebben met de hoge-rake waarmee zij rijden.
'De analyse bevestigde eigenlijk dat auto's met meer rake minder downforce verliezen. En nu kunnen we onze auto niet zomaar achterin heffen en is het daarmee allemaal opgelost. We kunnen onze achtervering niet aanpassen op de manier van Red Bull, onze bolide volgt een ander concept. We zullen het beste uit onze eigen opties moeten halen', vertelt Wolff ten overstaan van Speedweek.com. Daarmee bevestigt Wolff dat de nieuwe regels geen goede zaak zijn geweest voor het team van Mercedes.
'Echter is dat niet het enige probleem dat we hebben op dit moment. We zien ook dat de banden op het moment niet in harmonie zijn met onze bolide, dat is bij andere teams wel het geval', gaat Wolff verder. Het verklaart in ieder geval de balansproblemen voor Mercedes. Zo was coureur Valtteri Bottas bijvoorbeeld al ontevreden over de balans en vond hij zelfs dat de bolide maar slecht bestuurbaar was.
Ondanks dat ziet Wolff op zijn beurt wel voortgang ten opzichte van de wintertests. 'De W12 is in ieder geval een stuk stabieler dan hij was tijdens het testweekend. Het is daarom belangrijk dat we zo snel mogelijk ter zake komen en de auto zo snel mogelijk het bedieningsvenster raken waarin de bolide het beste werkt', sluit Wolff af.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties