Verstappen blijft bij mening: 'We zijn geen mietjes in de F1' Max Verstappen
Max Verstappen

Verstappen blijft bij mening: 'We zijn geen mietjes in de F1'

Verstappen blijft bij mening: 'We zijn geen mietjes in de F1'

Max Verstappen laat zich niet van zijn stuk brengen door de crash van Romain Grosjean. Het ongeval van de Haas-coureur, die met brandwonden afgevoerd moest worden naar het ziekenhuis, gaf een somber akkoord aan de Grand Prix van Bahrein. Maar Verstappen zal op zulke momenten niet besluiten om zijn helm aan de wilgen te hangen.

Dit vertelt Verstappen in een nieuwe aflevering van Peptalk op Ziggo Sport. 'We zijn geen mietjes. Het gebeurt helaas, zo'n crash, maar om dan te zeggen dat je niet meer in wil stappen, nee, dat kan ik niet begrijpen.' De Red Bull Racing-coureur erkent daarbij wel de ernst van het incident. 'Dat is het ergste. Romain is er zelf uitgeklommen, maar als hij bewusteloos was geweest, dan was het over. Dan is het voorbij.'

Toch blijft Verstappen bij zijn mening dat ook dergelijke ongelukken onderdeel zijn van de sport waarmee hij zijn brood verdient. 'Ik krijg daar geen 'wake-up call' van, zulke dingen gebeuren. Natuurlijk is het niet fijn en was het een enorme klap, waarvan je hoopt dat het nooit gebeurt, maar een gevaar zit hier in een klein hoekje.'

Verstappen toont onbegrip voor strategische keuzen Red Bulll

Wanneer de race op het circuit van Sakhir weer hervat werd, hoopte Verstappen zijn slag te kunnen slaan met behulp van een agressieve strategie van zijn team. Maar het liep niet als gehoopt. 'We wilden agressief zijn, maar dat zijn we uiteindelijk niet geweest. Dit terwijl Mercedes de juiste banden niet had. Daar baalde ik van. We hadden eerder naar binnen moeten komen. Dan hadden we per ronde anderhalve of twee seconden kunnen winnen op (Lewis, red.) Hamilton. Maar in plaats daarvan kwam Mercedes juist eerst naar binnen.'

Ook was Verstappen ontevreden over de manier waarop de pitstops werden afgehandeld door Red Bull, dat normaal gesproken juist bekendstaat om haar vlotte bandenwissels. 'Ik was niet blij met alle pitstops. Qua strategie dan. Natuurlijk was de tweede pitstop niet goed, maar door de rode vlag en de safety car was de driestop-strategie niet meer zo goed. De tweede stop hadden we ook eerder moeten doen. Als je dan ook nog een lange pitstop hebt, dan helpt dat helemaal niet. En de derde stop snapte ik niet.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws