Verstappen blijft bij mening: 'We zijn geen mietjes in de F1'

Verstappen blijft bij mening: 'We zijn geen mietjes in de F1'

Max Verstappen laat zich niet van zijn stuk brengen door de crash van Romain Grosjean. Het ongeval van de Haas-coureur, die met brandwonden afgevoerd moest worden naar het ziekenhuis, gaf een somber akkoord aan de Grand Prix van Bahrein. Maar Verstappen zal op zulke momenten niet besluiten om zijn helm aan de wilgen te hangen.

Dit vertelt Verstappen in een nieuwe aflevering van Peptalk op Ziggo Sport. 'We zijn geen mietjes. Het gebeurt helaas, zo'n crash, maar om dan te zeggen dat je niet meer in wil stappen, nee, dat kan ik niet begrijpen.' De Red Bull Racing-coureur erkent daarbij wel de ernst van het incident. 'Dat is het ergste. Romain is er zelf uitgeklommen, maar als hij bewusteloos was geweest, dan was het over. Dan is het voorbij.'

Toch blijft Verstappen bij zijn mening dat ook dergelijke ongelukken onderdeel zijn van de sport waarmee hij zijn brood verdient. 'Ik krijg daar geen 'wake-up call' van, zulke dingen gebeuren. Natuurlijk is het niet fijn en was het een enorme klap, waarvan je hoopt dat het nooit gebeurt, maar een gevaar zit hier in een klein hoekje.'

Verstappen toont onbegrip voor strategische keuzen Red Bulll

Wanneer de race op het circuit van Sakhir weer hervat werd, hoopte Verstappen zijn slag te kunnen slaan met behulp van een agressieve strategie van zijn team. Maar het liep niet als gehoopt. 'We wilden agressief zijn, maar dat zijn we uiteindelijk niet geweest. Dit terwijl Mercedes de juiste banden niet had. Daar baalde ik van. We hadden eerder naar binnen moeten komen. Dan hadden we per ronde anderhalve of twee seconden kunnen winnen op (Lewis, red.) Hamilton. Maar in plaats daarvan kwam Mercedes juist eerst naar binnen.'

Ook was Verstappen ontevreden over de manier waarop de pitstops werden afgehandeld door Red Bull, dat normaal gesproken juist bekendstaat om haar vlotte bandenwissels. 'Ik was niet blij met alle pitstops. Qua strategie dan. Natuurlijk was de tweede pitstop niet goed, maar door de rode vlag en de safety car was de driestop-strategie niet meer zo goed. De tweede stop hadden we ook eerder moeten doen. Als je dan ook nog een lange pitstop hebt, dan helpt dat helemaal niet. En de derde stop snapte ik niet.'



Plaats reactie

666

0 reacties

Meest gelezen

Ondertussen in de F1 | Throwback naar eerste samenwerking Herlings en Albon

  Tussen al het belangrijke nieuws kun tijdens een Grand Prix-weekend best wat dingetjes missen. Geen nood, F1Maximaal houdt...

F1 in het kort | Formule E toont nieuwe kalender voor 2021

In de rubriek 'F1 in het kort' houdt F1Maximaal u op de hoogte van het laatste nieuws van de koningsklasse van de autosport d...

Vooruitblik 24 uur van Daytona met VeeKay: 'Alles moet kloppen om de race te winnen'

Dit weekend staat de illustere 24 uur van Daytona op de planning. Aan de start van deze uitdagende uithoudingsrace staan dit...

Alonso verwacht nog steeds Mercedes- en Verstappendominantie in 2021

2021 zal geen verassingen met zich meebrengen wat betreft de uitkomst van het seizoen. Dat verwacht Fernando Alonso die in ge...

Saward: 'Houd Aston Martin in de gaten wegens opnieuw een overname'

Volgens Formule 1-blogger Joe Saward moet Aston Martin in de gaten worden gehouden voor de komende tijd. Dit vertelt Saward o...

'Sainz zat tijdens eerste Ferrari-test zeer dicht bij tijden van Leclerc'

Bij La Gazzetta dello Sport zijn ze op de hoogte van de eerste testdag van Carlos Sainz voor Ferrari. De voormalig McLaren-ma...

Leclerc na testdag: 'Sainz weet wat hij doet'

De afgelopen dagen werkte Ferrari een testdag af op het eigen circuit. Op Fiorano kregen verschillende coureurs uit de Ferrar...

Binotto hoopt op hevige strijd tussen Mercedes en Red Bull: 'Geeft ons een voorsprong in 2022'

Mattia Binotto denkt dat Ferrari best nog eens een voordeel zou kunnen halen uit de concurrentiestrijd tussen Mercedes en Red...

Adrian Campos, van Minardi-coureur tot superscout in de racewereld

Slechts twee finishes in zeventien Formule 1-races en een eigen team dat al voor haar eerste race verkocht werd. Nee, bijzond...

Sainz tevreden na eerste testdag: 'Ik heb intensief kunnen leren'

Carlos Sainz kijkt terug op een succesvolle testdag met Ferrari. De Spanjaard maakte vandaag zijn eerste dag mee als coureur...

Lees meer

Net binnen

Wolff geeft update rondom contractonderhandelingen Hamilton

Toto Wolff verwacht niet dat Lewis Hamilton een contractverlenging van drie jaar zal gaan tekenen. In gesprek met RTL laat de...

F1 in het kort | Formule E toont nieuwe kalender voor 2021

In de rubriek 'F1 in het kort' houdt F1Maximaal u op de hoogte van het laatste nieuws van de koningsklasse van de autosport d...

Verschillende producten in de winter sale bij Fuel For Fans!

Bij Fuel For Fans is de winter sale ingegaan. Jassen, polo's, t-shirts en petten van verschillende teams zijn flink afgeprijs...

Adrian Campos, van Minardi-coureur tot superscout in de racewereld

Slechts twee finishes in zeventien Formule 1-races en een eigen team dat al voor haar eerste race verkocht werd. Nee, bijzond...

Ondertussen in de F1 | Throwback naar eerste samenwerking Herlings en Albon

  Tussen al het belangrijke nieuws kun tijdens een Grand Prix-weekend best wat dingetjes missen. Geen nood, F1Maximaal houdt...

Lees meer
Volg live de GP van Bahrein
-->