AlphaTauri ziet weg naar victorie: 'Dat is nog steeds de sleutel naar succes'

De aerodynamische ontwikkelingen die de teams in het middenveld gaan doormaken in de winter, gaan in het 2021-seizoen het verschil maken. Dat voorspelt Jody Egginton, technisch directeur bij Autosport.
In het 2021-seizoen wordt er met tokens gewerkt, om de kosten voor de teams in de hand te kunnen houden. De aerodynamica valt echter buiten het systeem met de tokens. 'Uiteindelijk worden de aerodynamische ontwikkelingen niet streng gecontroleerd door de tokens', aldus Egginton tegenover Autosport.
'Je kan ervoor kiezen om een nieuwe neus te ontwikkelen. Maar een nieuwe neus gaat niet veel verschil maken wanneer bijna elk ander aspect hetzelfde is, op het achterste deel van de vloer na', aldus de technische man. 'Aero is nog steeds de sleutel naar succes. Iedereen zal zijn tokens ergens voor gebruiken, maar ik denk niet dat dat de belangrijkste onderscheidende factor is om de volgorde te bepalen.'
Macht blijft bij Mercedes en Red Bull Racing
Eerder verklaarde Peter Windsor al waarom het budgetplafond weinig succes zal hebben om de macht van de grotere teams in te dammen. 'Mercedes en Red Bull Racing, hebben ontzettend complexe ontwerp- en ontwikkelingssoftware ontwikkeld die ze kunnen blijven gebruiken, budgetplafond of niet', vertelde hij onder meer.
- Wed bij Jacks en krijg een bonus van 50 euro. Meer wedtips vind je op www.sportbookies.nl. Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.
- F1TV is vanaf nu te bestellen met Nederlands commentaar. F1 kijken in 2022? Bekijk de opties.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties