Binotto ambitieus: 'Ten opzichte van Mercedes en Red Bull komen wel overal tekort'

Binotto ambitieus: 'Ten opzichte van Mercedes en Red Bull komen wel overal tekort'

Uit een interview van Mattia Binotto met AS is op te maken dat er een golf van ontlading door de Ferrari-leider gegaan is na de Grand Prix van Bahrein. Na een dramatisch 2020-seizoen, waarin Ferrari zesde werd in het constructeurskampioenschap, lijkt het team uit Maranello er dit jaar een stuk beter aan toe te zijn. Ook Binotto is dit ontgaan, hoewel hij wel benadrukt dat de vizier in Italië op 2022 gaat, en niet op dit jaar.

'Ik ben zeker opgelucht na de bevestiging op het circuit dat de motor en het chassis naar behoren presteren', zo opent de Italiaan tevreden in gesprek met de Spaanse krant. 'De motor is verbeterd en wij zijn blij dat dat al te zien is. Maar niet alleen in dat gebied hebben we progressie geboekt', voegt hij daaraan toe. De motor wordt apart benoemd omdat dat in 2020 het grootste pijnpunt was voor Ferrari. Klantenteams Alfa Romeo en Haas misten tevens enorm veel snelheid door de ondermaats presterende krachtbron.

Binotto vervolgt zijn verhaal met het feit dat hij dolgelukkig is dat Ferrari het seizoen aardig af heeft weten te trappen. Ferrari moet aan de top van het veld staan, maar na 2020 zijn de zesde plek van Charles Leclerc en de achtste plek van nieuwkomer Carlos Sainz al een overwinning te noemen. Binotto: 'Ja, er bestaat geen twijfel over dat ik opgelucht ben, we staan nu in een positie die het team beter past dan. Het team is gezonder en de werkomstandigheden zijn nu voordeliger. Deze progressie is zeer goed om te zien.'

Ontwikkelen in 2021 en 2022

Na de eerste wedstrijd van het seizoen gaan de teams druk aan de slag om alle data van de wedstrijd te bekijken. Wat valt er nog te veranderen aan de Ferrari SF21? Binotto weet het nog niet. 'Maar ten opzichte van de top van het veld komen we op alle gebieden nog tekort. Op motorvermogen lijden we nog steeds pijn, daarom hoop ik dat de introductie van de nieuwe motor in 2022 ons daar nog een beetje bij helpt.'

'We weten dat we weinig werk gaan verrichten bij de SF21', waarschuwt Binotto, die de verwachtingen voor 2021 dus niet al te hoog legt. 'Wij richten ons op 2022 en gaan er vanuit dat de concurrentie dat ook doet. Van de feedback van het circuit en onze coureurs kunnen we echter nog wel verbeteringen doorvoeren. De ware potentie van de machine zien we na drie of vier races pas', concludeert hij.



Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties Bekijk alle reacties

Meest gelezen

Ondertussen in de F1 | Nyck de Vries crasht in laatste ronde E-Prix

Tussen al het belangrijke nieuws kun je tijdens een Grand Prix-weekend best wat dingetjes missen. Geen nood, F1Maximaal houdt...

F1 in het kort | De Vries: 'We konden niets aan het incident doen'

In de rubriek 'F1 in het kort' houdt F1Maximaal u op de hoogte van het laatste nieuws van de koningsklasse van de autosport d...

Deze teams lopen risico op een Hamilton-Rosberg-scenario in 2021

De titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Nico Rosberg stopte alweer dik vier jaar geleden, maar de meeste Formule 1-liefhebb...

Russell: 'Red Bull was in Bahrein sterker dan het de komende races zal zijn'

Mercedes en Williams presteerden beneden hun eigenlijke niveau tijdens de GP van Bahrein, concludeert George Russell. De auto...

Kritiek op 'oneerlijk' besluit GP Nederland: Zandvoort schat stikstofuitstoot te laag in

Circuit Zandvoort heeft de stikstofuitstoot van de Grand Prix van Nederland verkeerd berekend en lager ingeschat, zo meldt de...

Surer oneens met Wolff: 'Mercedes gebruikte Bottas om Verstappen af te stoppen'

Marc Surer is van mening dat Mercedes bij de Grand Prix van Bahrein Valtteri Bottas inzette om Max Verstappen van de overwinn...

Brundle over strijd Red Bull en Mercedes: 'Dat rake-dingetje is een afleiding'

Martin Brundle verwacht wederom een spannend gevecht om de overwinning in Imola, maar ziet wel een lichte voorsprong voor Red...

Voorbeschouwing IndyCar 2021 | Luyendyk: 'Hopelijk kan VeeKay lekker regelmatig scoren'

Het is aftellen geblazen voor de start van het nieuwe IndyCar-seizoen, dat volgend weekend aanvangt op het Barber Motorsports...

Tost over motor AlphaTauri en Red Bull: 'Grootste voordeel komt van Honda'

Franz Tost merkt een enorm verschil tussen de Honda-krachtbron van vorig jaar en het exemplaar van 2021. De teambaas van Alph...

Marko opgelucht: 'We hebben eindelijk een snelle auto aan het begin van het jaar'

Helmut Marko is blij dat Red Bull Racing een competitieve auto heeft vanaf het begin van het seizoen. De invloedrijke adviseu...

Lees meer

Net binnen

Kritiek op 'oneerlijk' besluit GP Nederland: Zandvoort schat stikstofuitstoot te laag in

Circuit Zandvoort heeft de stikstofuitstoot van de Grand Prix van Nederland verkeerd berekend en lager ingeschat, zo meldt de...

Tost over motor AlphaTauri en Red Bull: 'Grootste voordeel komt van Honda'

Franz Tost merkt een enorm verschil tussen de Honda-krachtbron van vorig jaar en het exemplaar van 2021. De teambaas van Alph...

Brundle over strijd Red Bull en Mercedes: 'Dat rake-dingetje is een afleiding'

Martin Brundle verwacht wederom een spannend gevecht om de overwinning in Imola, maar ziet wel een lichte voorsprong voor Red...

Russell: 'Red Bull was in Bahrein sterker dan het de komende races zal zijn'

Mercedes en Williams presteerden beneden hun eigenlijke niveau tijdens de GP van Bahrein, concludeert George Russell. De auto...

GP van Canada loopt mogelijk in gevaar door financiële compensatie

De Grand Prix van Canada loopt mogelijk in gevaar door financiële tekortkomingen, meldt La Presse. De organisatie van de Form...

Lees meer