Boordradio's VT2 | Gasly: 'Weet niet of ik een probleem heb, maar auto is onbestuurbaar' Formule 1
Formule 1

Boordradio's VT2 | Gasly: 'Weet niet of ik een probleem heb, maar auto is onbestuurbaar'

Boordradio's VT2 | Gasly: 'Weet niet of ik een probleem heb, maar auto is onbestuurbaar'

In een weinig enerverende tweede vrije training, waarin de teams vooral bezig waren met het rijden van lange runs, werd er door een aantal rijders weer gecommuniceerd met hun teams over aanpassingen aan hun bolides, vreemde dingen die zij tijdens het rijden voelden of verschillende tactieken voor de start van de race.

Carlos Sainz was de eerste die zich over de boordradio meldde bij zijn team. Tijdens het rijden dacht hij te voelen dat er een verandering van de aerodynamica was. 'Het voelt alsof je meer aerodymische balans hebt aangebracht', aldus de Spanjaard tegen zijn engineer.

Hij was niet de enige die een verandering aan zijn auto voelde, want ook Pierre Gasly liet zich horen over de boordradio. Hij was echter minder gelukkig en tastte in het duister over wat het probleem was. 'Ik heb geen idee of ik een probleem heb, maar de auto is onbestuurbaar', liet de man die zich op P5 kwalificeerde weten.

Terugkomende factoren

Ook in de tweede vrije training bleek oververhitting van de banden een probleem. De engineer van Valtteri Bottas vertelde hem over de boordradio dat andere teams moeite hadden met de temperatuur in de achterbanden. 'De feedback die er komt van andere teams is dat het erop lijkt dat de achterbanden oververhit raken.'

Er lijkt ook meer wind te staan dan gisteren het geval was, want Mazepin laat over de boordradio aan zijn engineer weten dat het erg winderig aanvoelt. 'Hoe staat de wind? Het voelt erg winderig aan!', zo klinkt het vanuit zijn cockpit. Zijn engineer bevestigd dit gevoel. 'Het is inderdaad winderig, de wind komt uit dezelfde richting als gisteren.'

Startstrategieën

Verder leek Sergio Pérez bezig te zijn met verschillende strategieën voor zijn start, door te kijken welke lijnen er het best zijn en waar er mogelijk grip ligt. Zijn engineer vertelde hem dan ook een bepaalde lijn uit te proberen. 'We zijn aan het kijken naar de start. Probeer de binnenlijn bij bocht 1 te nemen.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws