Boordradio's VT3 | Verstappen: 'Dat maakt mij geen *** uit, ik zie het nut er niet van in' Formule 1
Formule 1

Boordradio's VT3 | Verstappen: 'Dat maakt mij geen *** uit, ik zie het nut er niet van in'

Boordradio's VT3 | Verstappen: 'Dat maakt mij geen *** uit, ik zie het nut er niet van in'

De derde vrije training stond niet bol van de actie vanwege de regenval, maar de momenten dat er wel gereden werd zorgden de weersomstandigheden voor de nodige discussie tussen engineers en coureurs. Met een rode vlag en auto's die elkaar in de weg reden was er ook op de baan zelf genoeg reden tot discussie en de leukste boordradio's heeft F1Maximaal op een rijtje gezet.

De derde vrije training viel letterlijk een beetje in het water, want regen zorgde ervoor dat er weinig actie was op de baan. Vroeg in de sessie was het nog droog. 'Komt de regen nog altijd voor het begin van de sessie?', vroeg Russell al snel, waarna hij een bevestigend antwoord kreeg. Ook zijn teamgenoot liet van zich horen, al ging dat over de onvrede over zijn auto. 'Bestuurbaarheid is nog altijd niet geweldig', zo was de boodschap van Lewis Hamilton.

Het was kort daarna dat de regen zijn intrede deed. 'Ik begin wat druppels op mijn vizier te krijgen', vertelde Hülkenberg aan zijn engineer, waarna ook Lando Norris, Hamilton en Charles Leclerc dit bevestigden. Het was op dat moment dat er een rode vlag kwam, doordat Logan Sargeant van de baan schoot in bocht 14. 'Sorry gasten, het spijt me', was het enige dat hij zijn team te zeggen had. Zijn teamgenoot Alexander Albon maakte zich een beetje zorgen. 'Is hij oké?', vroeg hij, waarna hem verteld werd dat Sargeant oké was.

Lastige omstandigheden

Na de rode vlag lag het een tijdje stil, want het regende niet hard genoeg door. Toen er eenmaal auto's op de baan waren met inters, werd deze dan ook te droog verklaard voor de band. 'Het regent zeker, maar de baan lijkt alleen gewoon niet nat', zo liet Russell weten, die daarin gesteund werd door Albon. 'Yeah het voelt best droog.' Norris was de eerste die op inters de baan ging verkennen, hij was ook de eerste die concludeerde dat de inters niet de juiste band waren voor het moment.

'Moeilijk te zeggen, maar de inters liggen er nu al af. Wat beter is, is om de slicks eronder te zetten en te kijken hoe dat is', aldus de Brit. Terwijl hij op zijn rode band aanzette voor een snelle ronde, was het Valtteri Bottas die eigenlijk vond dat sector drie ervoor zorgde dat slicks niet de juiste keuze waren. 'Sector 1 en 2 zijn oké, maar sector drie is vochtig, niet goed voor slicks.' Toch bleek Norris ruim vier seconden sneller dan de mannen op inters, al ging het niet helemaal soepel. 'Waarom zijn de remmen zo ***, wat is er met de remmen?', vroeg hij, al bleek er niets aan de hand.

Verstappen niet comfortabel

Van Max Verstappen is wel duidelijk dat hij een duidelijke mening heeft, en ook in de lastige omstandigheden in Barcelona was hij duidelijk over wat hij ervan vond om de baan op te gaan onder deze omstandigheden. 'Ik voel me niet comfortabel om te pushen onder deze omstandigheden', begon hij nog mild, maar na het antwoord van zijn engineer Gianpiero Lambiase, 'Andere rijders zijn nu wel aan het pushen', werd de toon van de tweevoudig wereldkampioen toch minder vriendelijk. 'Dat maakt mij geen *** uit, ik zie het nut er niet van in', liet hij aan duidelijkheid niets te wensen over.

In de weg rijden

Iedereen probeerde in de laatste paar minuten nog zoveel mogelijk data te verzamelen, wat ertoe leidde dat het druk was op de baan. De Vries kwam daar ook achter, na achtereenvolgens incidenten met Stroll en Sainz. '**** Mama Mia' en 'Whoaaa ***' waren de korte boodschappen waarmee hij de momenten van commentaar voorzag. Ook Guanyu Zhou zag een Haas zijn pad blokkeren: 'Wat de *** is hij aan het doen?!'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws