Brundle kritisch na 'saaie' GP van Mexico: 'Op de baan was er amper actie en spanning' Formule 1
Formule 1

Brundle kritisch na 'saaie' GP van Mexico: 'Op de baan was er amper actie en spanning'

Brundle kritisch na 'saaie' GP van Mexico: 'Op de baan was er amper actie en spanning'

De Mexicaanse Grand Prix zorgt altijd voor voldoende festiviteiten en sfeer, maar op de baan gebeurt er niet veel bijzonders volgens SkySports-analist Martin Brundle. Max Verstappen reed ook dit seizoen dominant naar de overwinning en de onderlinge gaten waren dermate groot dat de spanning redelijk snel verloren was. Mede dankzij een uitgekiende strategie en een sterk staaltje bandenmanagement reed de wereldkampioen relatief makkelijk naar zijn veertiende zege van het seizoen.

'Als je de heerlijke sfeer en de festiviteiten even aan de kant zet, kun je toch niet anders dan concluderen dat het geen fantastische race was', aldus Brundle via SkySports. De top drie was hetzelfde als vorig jaar, met Lewis Hamilton en Sergio Perez die achter Verstappen aansloten. Daarnaast was Ferrari niet in de gelegenheid een vuist te ballen tegen Mercedes en Red Bull, waardoor echt spannende gevechten uitbleven. 'Nadat de zes snelste wagens Valtteri Bottas hadden geloosd bij de start, leek het een spannende strijd te worden, maar grootse spanning bleef achterwege.'

'Verstappen kwam erg goed weg bij de start en verdedigde zijn eerste plaats met verve. Achter hem kon George Russell profiteren van een mooie slipstream. In de eerste paar bochten was hij deze keer, verstandig genoeg na enkele schermutselingen in de afgelopen races, een stuk vriendelijker en bood hij zijn concurrenten de ruimte.' Zowel Hamilton als Perez passeerde de Brit, die zo zijn podiumplek verloor. 'Russell kreeg zelf niet die grote ruimte en verloor zo ietwat makkelijk twee plekken', zo concludeert de oud-coureur.

'Strategisch spel viel plat'

Beide Red Bulls begonnen op de zachte band en leken aanvankelijk een volledig andere strategie te hebben dan de Mercedessen. Die strategische strijd viel echter enigszins dood, waardoor ook de spanning verdween. 'Mercedes kon niet veel langer doorrijden op de mediumbanden dan de Red Bull op de softs, waardoor ze geen groot strategisch voordeel konden pakken. De keuze om voor harde banden te gaan, was gewoon de verkeerde achteraf gezien. De temperaturen waren te laag en de grip ontbrak.' Red Bull kreeg het voor elkaar om de mediumbanden tot het einde levend te houden, waardoor de strategie uiteindelijk geen spanning meer verzorgde.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws