F1 in het kort | Frijns reageert na zijn bizarre Le Mans-finish Formule 1
Formule 1

F1 in het kort | Frijns reageert na zijn bizarre Le Mans-finish

F1 in het kort | Frijns reageert na zijn bizarre Le Mans-finish

In de rubriek 'F1 in het kort' houdt F1Maximaal u op de hoogte van het laatste nieuws van de koningsklasse van de autosport dat nét niet in aanmerking komt voor een uitgebreide vermelding, maar uiteraard wel relevant is om toch even te benoemen op de website.

Frijns reageert na zijn bizarre Le Mans-finish

In de laatste ronde van de 24 uur van Le Mans viel ineens de WRT-bolide, die aan de leiding lag in de LMP2, uit. Robin Frijns, eveneens van WRT, lag tweede en kon door het stilvallen van zijn teamgenoot ineens als eerste over de finish komen in zijn raceklasse. De Nederlander reageert op zijn bizarre overwinning in de LMP2.

'Ik worstelde met de auto en opeens lag ik aan de leiding', zegt hij bij de Nederlandse tak van Motorsport.com. 'Ik hoorde over de radio dat de zusterauto in feite stuk was gegaan en was stilgevallen. Ondertussen was ik aan het vechten met de auto om de tweede plek veilig te stellen, maar opeens vocht ik voor de zege. Ik moet zeggen dat er dan wel even een andere druk op je schouders komt te liggen.”

Albon wint zijn eerste DTM-race

Alexander Albon is er in geslaagd om zijn eerste DTM-race te winnen. De voormalig Formule 1-coureur en ex-teamgenoot van Max Verstappen won de tweede race op de Nürburgring in regenachtige omstandigheden, de Thai vertrok vanaf poleposition.

Vasseur flirt met Albon: 'Hij was in de karts één van de grootste talenten'

Frederic Vasseur is erg gecharmeerd van de rijkunsten van Alexander Albon, de coureur die momenteel zonder Formule 1-stoeltje zit. De voormalig teamgenoot van Max Verstappen wordt gelinkt aan Alfa Romeo en diens teambaas lijkt het op Albon gemunt te hebben, zo blijkt uit een interview met RaceFans. 'Albon was één van de grootste talenten in de kartwereld', aldus Vasseur. 'Hij was en is ontzettend snel. Hij heeft gewoon pech dat hij net voor Max terecht kwam. Het was een ongelukkige samenloop van omstandigheden.'

Tsunoda weet dat hij aan zichzelf moet werken: 'Ik kan gewoon niet zo door'

Yuki Tsunoda is niet tevreden met zijn eerste half jaar als Formule 1-coureur. De jonge Japanner kreeg herhaaldelijk te horen dat hij zijn mentale staat in de bolide flink zal moeten aanpassen wanneer hij stappen wil gaan zetten in de bolide.

Tsunoda weet van zichzelf dat het beter zal moeten het komende seizoen. 'Ik kan gewoon niet doorgaan op dezelfde manier. Ik moet een manier zien te vinden waarop ik kan settelen in de race en mezelf beter kan controleren', vertelt hij in een interview met Racefans. 'We moeten hard werken om de bolide beter te maken. Ik moet mijn aanpak aan gaan passen en ik denk dat ik daar goed mee bezig ben sinds Azerbeidzjan.

Liberty Media brengt verlies drastisch terug: 36 miljoen verlies in het tweede kwartaal

Liberty Media laat een kleine inkomstenstijging zien in het tweede kwart van het jaar. Vorig jaar werden er grote verliezen genoteerd door de coronapandemie, dit jaar lijkt er wederom een kleine stijging te zijn: waar vorig jaar nog een verlies van 120 miljoen dollar werd gemaakt, is dit nu teruggedrongen naar 36 miljoen dollar.

Het komt voor het grootste deel door het feit dat er op veel circuits weer toeschouwers zijn toegestaan op de circuits. 'We zien door de huidige titelstrijd ook dat er mensen meer gaan kijken naar de sport op televisie. Het doet mensen herinneren aan de grote rivalen van vroeger, dat zorgt ervoor dat we flink hebben kunnen inlopen in de inkomsten', vertelt Domenicali.

Andretti heeft interesse in Amerikaans F1-team: 'Het zou fantastisch zijn'

Michael Andretti, de zoon van Formule 1-legende Mario Andretti, heeft toegegeven dat hij mogelijk interesse heeft in het kopen van een Formule 1-team. Tegenover Racer.com vertelt hij dat het een stip op de horizon is. 'Het zou fantastisch zijn, maar het gaat nog een lange tijd duren voordat het gaat gebeuren', verklaart de Indycar teameigenaar.

'Wanneer de kans zich voordoet gaan we er absoluut voor, maar we zijn nog niet op dat punt.' Het zou betekenen dat Andretti, naast Haas, het tweede Amerikaanse Formule 1-team zou worden in de toekomst. Het enige dat in de weg zit, is een aankoop van een team of de entry-fee die betaald moet worden.

Steiner weet 'bijna zeker' dat Haas Schumacher en Mazepin houdt

Günther Steiner denkt dat volgend jaar Nikita Mazepin en Mick Schumacher het rijdersduo van Haas vormen. De teambaas laat in gesprek met Sky Sports F1 weten dat hij goed vertrouwen heeft in de huidige rijderscombinatie. 'Ik weet bijna zeker dat we met dezelfde twee coureurs rijden. Rond de zomervakantie zullen die gesprekken in toenemende mate gevoerd worden', aldus de Tiroler.

'We hebben altijd contact met Ferrari hierover, maar ik wilde mijn aandacht daar nog niet echt aan besteden. Het is vooral gedurende de zomervakantie dat we gaan praten over welke richting we op willen', concludeert hij. Inmiddels zou dat moeten betekenen dat het leeuwendeel van de knopen al wel zijn doorgehakt, maar een potentiële overstap van Schumacher naar Alfa Romeo kan niet uitgesloten worden.

Wolff geeft Red Bull-irritatie toe: 'In Baku raakte ik geërgerd'

Toto Wolff heeft aangegeven dat het continue gebekvecht met Red Bull Racing hem in de eerste seizoenshelft van 2021 wel degelijk wat gedaan heeft. Hij merkte dat hij het zich meer aantrok dan hij zou willen. 'In Baku raakte ik geïrriteerd, dat is iets wat mij doorgaans niet zo snel overkomt', sprak hij ten overstaan van het Britse Express.

'Nu ik daarop terugkijk, weet ik dat ik mij wil richten op het team en op mijzelf, in plaats van dat ik mij mee laat slepen in die ruis', voegt hij daaraan toe. Na de Grand Prix van Monaco haalde Red Bull-teambaas Christian Horner uit naar zijn Oostenrijkse collega. Op zijn beurt diende Wolff hem weer van repliek door hem een 'windbag' te noemen. Dit soort beledigingen wil Wolff in de rest van het seizoen dus achterwege laten.

Arrows van Jos Verstappen te bewonderen bij Belgische GP

Wie naar de Grand Prix van België op Spa-Francorchamps gaat, staat een leuke verrassing te wachten. In de 'Fan Zone' worden enkele klassieke F1-bolides tentoongesteld, waaronder de Arrows A21 van Jos Verstappen. In die auto kwam Verstappen sr. in de Formule 1 uit in 2000.

Ferrari hoopt kansen op podium te vergroten met nieuwe simulator

Na twee jaar bouwtijd is het eindelijk zover voor Ferrari. Voormalig F1-ingenieur Ashley Warne heeft namens de firma Dynisma een nieuwe simulator ontworpen voor het team uit Maranello. Met de innovatie kunnen de coureurs in een 360-graden omgeving racen en beter communiceren met de ingenieurs. Daarnaast is de reactietijd van het apparaat fors ingeperkt en bedraagt deze nog maar 3 milliseconden. Met de nieuwe simulator hoopt Ferrari de coureurs beter te kunnen voorbereiden op de ervaringen in de auto en sneller een juiste afstelling te kunnen vinden volgens SkySports.

Aston Martin F1-team strikt nieuwe sponsor

Het team van Aston Martin heeft er een nieuwe sponsor bij in de gedaante van Peroni Libera. De Italiaanse bierbrouwer heeft een meerjarige deal getekend om het 0.0%-bier aan bekendheid te doen winnen. 'Peroni Libera 0.0% zal centraal staan in ons nieuwe partnerschap, om gezamenlijk nieuwe klanten te trekken. Het bier zal in het motorhome en op vele andere plaatsen worden geschonken. We zijn blij met deze verbintenis en genieten van dit verfrissende bier', zo schrijft Aston Martin op haar website.

Steiner: 'Positief dat Schumacher Verstappen achter zich wist te houden'

Günther Steiner vindt de prestaties van Mick Schumacher in Hongarije bemoedigend. Dit geeft hij aan in zijn column voor The Race. Terugkijkend op de meest recente Grand Prix meldde de Italiaan het volgende: 'We weten dat de Hungaroring een van de lastigste circuits is om op in te halen, dat voordeel heeft hij gebruikt om de Haas voor enkele tegenstanders te houden. Hij had wat schade, dus de omstandigheden waren voor hem niet ideaal, maar Mick wist Max Verstappen toch een flinke tijd achter zich te houden. Dat is een positieve ontwikkeling.'

Gouverneur Sao Paolo verzoekt F1 tot datumwijziging GP Brazilië

De gouverneur van het Braziliaanse Sao Paolo, waar in november een F1-race plaatsvindt, heeft aangegeven dat het evenement doorgaat zoals gepland. Er wordt gerekend op een volledige capaciteit, maar mét mondkapjesplicht voor toeschouwers. Daarnaast heeft de gouverneur de organisatie van de F1 verzocht om het evenement te verplaatsen van 7 november naar 14 november vanwege het samenvallen met een nationale feestdag van het evenement wanneer de F1-race in het eerste weekend van November gehouden wordt.

Vandoorne op pole in laatste Formule E-race, De Vries P13

Stoffel Vandoorne mag als eerste beginnen aan de EPrix van Berlijn. De Belg noteerde de snelste rondetijd tijdens de laatste kwalificatie van het seizoen. Kampioenschapsleider Nyck de Vries moet het doen met een dertiende startplek, terwijl Robin Frijns' slechte weekend verdergaat middels een 21e startplek. Mitch Evans, Jake Dennis en Edoardo Mortara, allen titelrivalen van De Vries en Frijns, starten op respectievelijk P6, P9 en P11.

P6 voor De Vries in laatste vrije training Formule E, Frijns P20

Nyck de Vries heeft een zesde rondetijd weten te noteren tijdens de tweede en laatste vrije training voor de Formule E in Berlijn. De Mercedes-coureur is daarmee vier tienden langzamer dan Oliver Rowland die de snelste tijd wist neer te zetten. Landgenoot Robin Frijns wist niet hoger te eindigen dan P20. Later vandaag zullen nog de laatste kwalificatie en race van het seizoen plaatsvinden, waar zowel De Vries als Frijns nog kampioen van kunnen worden.

De Vries snelste tijdens VT1 op slotdag Formule E-seizoen

Nyck de Vries slaat op de slotdag van het Formule E-seizoen de eerste slag. De Nederlander klokte in Berlijn de snelste rondetijd en begint daarmee op de beste manier mogelijk op de dag dat hij mogelijk kampioen kan worden. Landgenoot Robin Frijns, die ook nog kans maakt op de titel, kwam niet verder dan een zeventiende tijd.

Van Kalmthout spint op Indianapolis: 'Mijn achterbanden gingen in rook op'

Rinus van Kalmthout kon tijdens de Big Machine GP op Indianpolis geen potten breken. De Nederlander kwam niet verder dan P24 tijdens de IndyCar-race. Een spin, veroorzaakt door Scott McLaughlin, trok uiteindelijk de trekker over voor de 20-jarige: 'Mijn achterbanden gingen in rook op. Ondanks dat ik zeer zorgvuldig met het gaspedaal én het rempedaal omging, had ik te kampen met behoorlijke slijtage. Niemand bij Ed Carpenter Racing (ECR, red.) is hier schuldig aan, daarvan ben ik zeker. ECR is een fantastisch team dat niet zomaar de plank misslaat wat betreft afstellingen. Ik heb het vermoeden dat er iets beschadigd is geraakt tussen de sessies door, want het gedrag van de wagen was onverklaarbaar.'

'Desalniettemin ben ik tevreden met mijn eigen handelen', zegt de Nederlander in een persbericht. 'Ik heb alles gedaan wat binnen de mogelijkheden lag. Die mogelijkheden waren vandaag helaas beperkt. Komend weekend racen we op Gateway, daar waar we vorig jaar een doubleheader afwerkten. Ik finishte tijdens die twee races tweemaal in de top tien: een keer als vierde en een keer als zesde. Het circuit ligt mij. Ik ga ervan uit dat de knappe koppen van mijn team het probleem weten te vinden, waardoor we komend weekend weer om de ereplaatsen kunnen strijden. Ik kan in ieder geval niet wachten!

De Vries scoort geen punten en maakt kampioenschap enorm spannend

Nyck de Vries heeft het kampioenschap in de Formule E enorm spannend gemaakt. De Nederlander wist geen punten te scoren met zijn 22e plaats in in de E-Prix van Berlijn, maar blijft nog wel aan de leiding. De race werd gewonnen door Lucas Di Grassi. De Vries heeft met 95 punten de leiding in het kampioenschap. Edoardo Mortara staat daar vlak achter met 92 punten, net als Jake Dennis die 91 punten heeft. Ook Robin Frijns maakt nog kans met 89 punten.

Aitken hoopt op stoeltje bij Williams: 'Ik heb een belangrijke rol gespeeld'

Jack Aitken staat al twee seizoenen klaar als reservecoureur bij Williams en heeft duidelijke ambities voor een Formule 1-carrière . Volgens hem zet Williams serieuze stappen met de bolide en is het slechts een kwestie van tijd voor het team zich weer kan mengen in het middenveld.

'Williams zit op dit moment in een opwindend momentum. We hebben veel energie in het team en ik denk dat ze een aantal goede beslissingen hebben genomen op het gebied van personeel en structuur', vertelt Aitken, die zelf ook overtuigd is van zijn rol in het team. 'Ik maak nu al meer dan anderhalf jaar deel uit van het team en met het vele werk in de simulator waarbij ik betrokken ben, denk ik dat ik daarbij een belangrijke rol heb gespeeld', legt Aitken uit.

Hij hoopt dan ook op een rol bij Williams, hij gelooft dat hij niet kansloos is in de strijd om het Williams-stoeltje. 'Het zal veel werk kosten om de nieuwe bolides op snelheid te krijgen en de onvermijdelijke kinderziektes te verhelpen die een nieuwe regelgeving met zich meebrengt. Ik denk dat dat een van de sterke punten is van de jonge jongens die we de afgelopen vijf jaar hebben gezien. Ervaring is niet altijd een garantie voor succes', sluit Aitken af.

Vasseur: 'Alleen Red Bull, Ferrari en Mercedes hadden overleefd zonder budgetplafond'

Frederic Vasseur, teambaas van Alfa Romeo, is van mening dat niet alleen zijn eigen team niet had overleefd zonder de financiële herstructurering van de F1, maar veel andere teams ook niet. 'Ik geloof niet dat de vraag is of Alfa Romeo wegens het budgetplafond is gebleven. Ik denk dat de vraag moet zijn of een van de teams naast Ferrari, Red Bull en Mercedes het had overleefd.'

'Voor mij is het antwoord op die vraag duidelijk nee', aldus de Fransman ten overstaan van AUTOhebdo. 'Het is niet zozeer de toekomst van Alfa Romeo in de F1 die ter discussie stond, maar de toekomst van de F1 zelf. Vorig jaar waren de kostenreductie en de herverdeling van het prijzengeld een kwestie van overleven.' Sinds de komst van het budgetplafond zien onder meer Haas, Alfa Romeo en Williams, de drie financieel zwakste teams, de toekomst weer beter in.

Red Bull Ring krijgt chicane, F1 lay-out blijft hetzelfde

De Red Bull Ring krijgt een chicane op wat normaal het rechte stuk tussen bocht 2 en bocht 3 zou zijn. De aanpassing geldt echter niet voor de Formule 1, die op de originele lay-out blijft rijden. De MotoGP-variant van het Oostenrijkse circuit krijgt de chicane vlak voor de derde bocht, de scherpe hairpin, vanwege meerdere incidenten in 2020 en 2021. De baan zou te onveilig zijn voor de raceklasse en de eigenaren hopen met de aanpassingen aan die kritiek gehoor te geven.

Messi met de looks van een Formule 1-coureur

Hoewel Lionel Messi na het vertrek bij FC Barcelona al een nieuwe werkgever heeft gevonden bij het Franse PSG, grapten verschillende sociale mediakanalen over een toekomst in de Formule 1 voor de voetballer. Hoe Messi er uitziet in een F1-pakkie, zie je hieronder.

De Vries over kampioenschapskansen: 'Schat het zeer hoog in'

Nyck de Vries kan in het laatste weekend van de Formule E in Berlijn wereldkampioen worden in de elektrische Formuleklasse. De Nederlandse coureur staat met een kleine voorsprong aan de leiding en heeft naar eigen zeggen een grote kans om deze positie vast te houden.

'We moeten ten eerste goed werk leveren in Berlijn, we moeten een sterk pakket hebben en ik moet mijn werk goed doen', laat hij weten aan de Nederlandse tak van Motorsport.com. 'Als we ons werk goed doen en we zijn sterk, dan schat ik onze kansen zeer goed in.' Zaterdag 14 en zondag 15 augustus zijn de laatste twee races in de Formule E, waarna de wereldkampioen van 2021 bekroond wordt.

'Albon aanwezig in Indianapolis bij aankomend IndyCar-evenement'

Is Alexander Albon van plan om zijn heil buiten de Formule 1 te zoeken? Volgens recente berichtgeving van RACER zal de Thai aanwezig zijn in Indianapolis voor een NASCAR/IndyCar-evenement. Fans van de Red Bull-coureur zullen zeker hun ogen open moeten houden, wellicht dat hij een bezoekje brengt aan enkele IndyCar-renstallen om te polsen of er ergens mogelijkheden liggen.

GP Miami vindt begin mei 2022 plaats

De Grand Prix van Miami, volgend jaar voor het eerst op de Formule 1-kalender, zal in mei 2022 plaatsvinden. Formule 1-CEO Stefano Domenicali verklapt dat in gesprek met Motorsport.com. 'Er is veel aanbod van locaties voor de kalender van 2022. We hopen in september, oktober de voorlopige kalender te kunnen presenteren. We kunnen wel al bevestigen dat de langverwachte Grand Prix van Miami in de eerste helft van mei zal worden verreden', aldus de Italiaan.

Binotto bevestigt: 'Spreken met Haas over contractverlenging Schumacher'

Mattia Binotto heeft bij La Gazzetta dello Sport aangegeven dat ze met Haas in overleg zijn. Ze willen een contractverlenging van Mick Schumacher realiseren voor het 2022-seizoen, terwijl het er steeds meer op begint te lijken dat Antonio Giovinazzi zijn stoeltje bij Alfa Romeo zal behouden. 'Het is een zwaar jaar voor de coureurs van de Ferrari Driver Academy, je moet de mannen echter tijd geven om volwassen te worden.'

'Schumachers eerste seizoen zien we vooral als leerjaar. Er staat bij hem dus totaal geen druk op en we zijn in gesprek met Haas om een contractverlenging te realiseren. Giovinazzi blijft onze reservecoureur. Hij groeit elk jaar en ik hoop dat hij bij Alfa Romeo kan blijven, dat verdient hij', aldus de Ferrari-teambaas die middels technische samenwerkingen bij beide klantenteams een vinger in de pap heeft.

Williams-teambaas Capito: 'Latifi heeft zijn plek in de F1 verdiend'

Na de eerste puntenfinish van Nicholas Latifi ooit in de Formule 1 is zijn teambaas, Jost Capito, zeer over hem te spreken. Hij geeft aan dat de Canadees zijn waarde voor het team heeft getoond: 'Dit was de eerste keer dat hij punten scoorde en dat zat er al een tijdje aan te komen. Ik weet zeker dat dit heel goed zal zijn voor zijn zelfvertrouwen', aldus de verklaring van de Duitser ten overstaan van Formula 1.

'Ik was onder de indruk van hoe hij met de druk omging en hoe hij zich staande hield toen hij voor het eerst punten reed. Op een gegeven moment lag hij zelfs derde, maar hij liet zich niet afleiden. Dat toont aan dat Latifi zijn plekje in de Formule 1 echt wel verdiend heeft', concludeert de teambaas van de Britse renstal lovend.

Steiner over 2022-auto's: 'Er is nog genoeg speelruimte'

Volgens Günther Steiner is er niks aan de hand als het gaat om de ontwikkeling van de 2022-auto's, zo vertelt de teambaas van Haas tegenover Speedweek.com. Zo zullen de auto's volgens sommigen teveel op elkaar lijken. Steiner denkt echter van niet: 'De gebieden waarin de auto verder wordt ontwikkeld, zijn kleiner geworden. Maar ze bieden nog steeds de nodige vrijheid, dus het is niet zoals de IndyCar waar je niets kunt doen. Er is nog ruimte voor verandering, en misschien zal het minder opvallen, want de duivel zal in de details zitten. Er is nog genoeg speelruimte voor de ingenieurs.'

Aston Martin verving bijna alle aerodynamische onderdelen van 2021-auto

Het 2021-seizoen loopt voor Aston Martin nog niet helemaal van een leien dakje en dat is met name omdat hun 'low rake' concept niet bijster goed werkt met de nieuwe 2021-vloer. Zodoende begon met langzaam, maar werd de auto steeds sneller. 'We hebben bijna elk aanpasbaar aerodynamisch onderdeel vervangen door een beter onderdeel', legt coureur Lance Stroll uit. 'We hebben dus ongelooflijk veel gedaan om de auto sneller te maken. We hebben nu meer snelheid en we hopen dat we kunnen klimmen in het kampioenschap na de zomerstop.'

F2-talent Pourchaire: 'Gisteren is een droom uitgekomen'

Voor Formule 2-toptalent Théo Pourchaire kwam in de dagen na de Grand Prix van Hongarije een droom uit. De zeventienjarige mocht voor het eerst in zijn carrière plaatsnemen in een Formule 1-bolide. 'Gisteren is een droom uitgekomen', meldde de Fransman via social media. 'Ik mocht voor het eerst in mijn leven een F1-auto besturen. Ik kan mij nog herinneren dat ik hier als kind van droomde.'

'Ik wil Alfa Romeo bedanken voor deze geweldige mogelijkheid en deze onvergetelijke dag', voegde hij daaraan toe. Pourchaire wist in zijn debuutseizoen in de subklasse van de Formule 1 al een Grand Prix te winnen. Hij deed dit in de nauwe straten van Monaco. Ook won hij in het verleden de Franse en Duitse Formule 4, terwijl hij vorig jaar in de F3 als tweede geklasseerd werd aan het einde van het seizoen.

FIA meldt acht positieve COVID-gevallen in Hongarije

De FIA heeft in een persbericht laten weten dat tussen 26 juli en 1 augustus meer dan 5600 mensen rondom het Formule 1-circus getest zijn op het coronavirus. Hiervan zijn er acht tests positief teruggekomen. Geen hiervan vertolkten sleutelrollen binnen een van de teams of waren coureurs.

Williams en Ticktum per direct uit elkaar

Het team van Williams heeft per direct afscheid genomen van Dan Ticktum, zo laat het team weten. De Formule 2-coureur is sinds 2020 onderdeel van het team, als junior- en ontwikkelingscoureur. Het team en Ticktum hebben geen expliciete reden genoemd voor het scheiden van de wegen, maar het heeft in ieder geval niet te maken met een incident op streamingsplatform Twitch, waarbij Ticktum een beledigend liedje zong over Williams-coureur Nicholas Latifi, zo laat Ticktum op Instagram weten. In ieder geval lijken de kansen op een stoeltje in de Formule 1 voor het voormalige Red Bull-talent nu voorgoed te zijn verdwenen.

Hülkenberg in gesprek met IndyCar-team van Van Kalmthout

Nico Hülkenberg staat naar verluidt op het verlanglijstje van IndyCar-team Ed Carpenter Racing, het team waar Rinus van Kalmthout momenteel voor uitkomt. Volgens RACER is hij in gesprek over een mogelijke samenwerking, mocht hij geen stoeltje vinden in de F1. De Duitser hoopt namelijk nog steeds op een stoeltje bij Williams of Alfa Romeo, twee teams waarmee hij in verband gebracht is recentelijk. De IndyCar wordt voor hem enkel een mogelijkheid als hij definitief een F1-stoeltje uit kan sluiten.

Franse commentator wordt gek na overwinning Ocon en Alpine

Esteban Ocon wist in Hongarije zijn eerste overwinning ooit te behalen, en dat ontging de Canal+-commentator niet. Bij de Franse televisiezender werd uiteraard live verslag gedaan van de wedstrijd en in de laatste ronde van de race wordt de commentator gek. Een Fransman staat op het punt om in een bolide van Franse makelij een F1-race te winnen. Het geluidsfragment van die laatste ronde vind je hier.

Onduidelijkheid over bezoekersaantallen Dutch GP na coronaversoepelingen

Vanaf 14 augustus mag er meer op het gebied van openluchtevenementen, maar over de Dutch Grand Prix op Circuit Zandvoort is nog steeds niks naar buiten gekomen. Volgens de versoepelingen mogen er maximaal 750 bezoekers per dag bij een openluchtevenement zijn, bij de GP van Nederland komen er op volle bezetting 100.000 bezoekers per dag. Een latere uitspraak van het kabinet moet laten blijken hoeveel bezoekers er aanwezig mogen zijn, tot vooralsnog gaat de organisatie van de race er van uit dat het evenement door kan gaan.

Marko verliet GP Hongarije vroegtijdig na slechte Red Bull-race

Helmut Marko had geen zin meer in interviews of gesprekken met zijn team na een slechte race voor Red Bull Racing. De adviseur van de Oostenrijkse renstal is volgens Autobild al bij het afvlaggen van de race naar huis gegaan. Normaal gesproken worden we na de race nog getrakteerd op wat uitspraken van de man uit Graz, maar na een DNF voor Sergio Perez en een P10-finish voor Max Verstappen bleef het aardig stil.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws