F1 Techniek Oostenrijk | Ferrari experimenteert met de vloer Formule 1
Formule 1

F1 Techniek Oostenrijk | Ferrari experimenteert met de vloer

F1 Techniek Oostenrijk | Ferrari experimenteert met de vloer

Iedere Grand Prix nemen de teams nieuwe onderdelen mee om de bolides zo veel mogelijk te optimaliseren. We hielden je natuurlijk al op de hoogte van de laatste technische snufjes in ons verzamelartikel, nu licht F1Maximaal je iedere Grand Prix de meest in het oog springende technische ontwikkelingen uit en leggen we uit hoe ze werken. Deze keer vestigen we onze aandacht op de Grand Prix van Oostenrijk.

Ferrari experimenteert met de vloer

Ferrari heeft voor de Grand Prix van Oostenrijk twee verschillende versies van de vloer meegenomen naar de Red Bull Ring. Zo wil de Italiaanse renstal vergelijken hoe het gewijzigde ontwerp zich gedraagt en naar aanleiding daarvan door ontwikkelen. Op de foto's hieronder zie je dat er enkele details toegevoegd zijn bij de vloer van Charles Leclerc.

Red Bull met haaientanden in de diffuser

Red Bull Racing heeft aanpassingen gemaakt aan de diffuser in Oostenrijk. De renstal uit Milton Keynes experimenteerde in Azerbeidzjan en Frankrijk al met de aanpassing en blijkbaar werkt de richting die ze opgegaan zijn. Aan de binnenkant van het belangrijke aerodynamische onderdeel aan de achterkant van de vloer, introduceert Red Bull de haaientanden nu over het gehele horizontale oppervlak van het onderdeel.

De haaientanden zijn voor het eerst geïntroduceerd door Mercedes in de zoektocht naar aerodynamische efficiëntie, maar Red Bull lijkt op de RB16B ook uitstekend uit de voeten te kunnen met het innovatieve staaltje ingenieurswerk. Naar verluidt zal het de rechte lijnsnelheid van de Oostenrijkers ten goede komen. Schetsen van het aangepaste onderdeel vind je hier.

Red Bull wederom met weinig downforce op achtervleugel

In Frankrijk zagen we dat Red Bull Racing al koos voor een achtervleugel met relatief weinig downforce. In Stiermarken lijken ze deze filosofie ook te volgen. De eerste kiekjes vanuit de pitstraat tonen de vleugel met het Honda-logo erop. Wat meteen opvalt is dat de vleugel relatief vlak is, indicatief van een afstelling met weinig downforce en veel snelheid op het rechte stuk.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws