Fans Red Bull verzorgen presentatie RB18: 'De belangrijkste mensen aan het roer' Formule 1
Formule 1

Fans Red Bull verzorgen presentatie RB18: 'De belangrijkste mensen aan het roer'

Fans Red Bull verzorgen presentatie RB18: 'De belangrijkste mensen aan het roer'

Red Bull Racing gaat op een revolutionaire manier de nieuwe auto van 2022 onthullen. De Oostenrijkse renstal zal via verschillende platformen de presentatie laten organiseren. Vijfduizend fans mogen via hun social media-kanalen de onthulling presenteren en beheren. Hiermee probeert Red Bull haar innovatie ook naar de marketing te brengen.

Dat laat het team van Red Bull weten middels een persbericht. De Oostenrijkse renstal wil haar fans aan de voorgrond hebben van de presentatie. 'Red Bull Racing heeft altijd geprobeerd om nieuwe manieren te vinden om grenzen te doorbreken. In het seizoen dat in het teken staat van verandering geven wij de meest belangrijke mensen de controle.'

Red Bull presenteert 9 februari RB18

Op 9 februari gaat het doek van de nieuwe Red Bull-bolide. De auto van Max Verstappen en Sergio Pérez zal de eerste auto zijn van de Formule 1-grid die zal worden gepresenteerd. In eerste instantie was dat nog Aston Martin, maar Red Bull verslaat de Britse renstal met één dag. De naam van de nieuwe bolide was al wel bekend, namelijk de RB18.

Red Bull-fans aan het roer van presentatie

Normaliter worden de auto's gepresenteerd vanuit de fabriek of een andere grote locatie. Dan halen de coureurs het doek van de nieuwe bolides af en zijn er andere festiviteiten rondom de presentatie. Red Bull geeft de fans de controle over haar presentatie. 'We plaatsen de fans in het hart van de onthulling op 9 februari. Samen met Christian Horner, Max Verstappen, Sergio Pérez en andere leden van team zullen ongeveer vijf duizend fans de presentatie uitzenden via hun sociale platforms.'

Hiermee heeft de viervoudig constructeurskampioen een unicum te pakken. De renstal wil laten zien op meerdere fronten innovatief te zijn. 'Via The Paddock en het digitale platform van Red Bull krijgen fans de kans om het nieuwe seizoen te lanceren. Op deze manier bezorgen we de fans een digitale en unieke ervaring. We staan bij Red Bull altijd aan de voorgrond van technologische innovatie, maar nu willen we dezelfde mentaliteit in onze marketing gebruiken nu we het eerste Formule 1-team zijn die de nieuwe auto zal presenteren in de nieuwe generatie', eindigt het persbericht.

  Red Bull in 2021 geheimzinnig over RB16B

In 2021 zag de presentatie van de RB16B er nog redelijk sober uit. De auto werd middels een video aan het publiek getoond en daarmee leek het team haar bolide af te schermen van de buitenwereld. Red Bull wilde het team van Mercedes aanvallen, maar wilde daarbij niet te veel weggeven aan de competitie. Meerdere journalisten doken bovenop de kleine details van de nieuwe bolide om zo de 'geheimen' van de RB16B aan het licht te brengen. Tijdens de testdagen bleek de Red Bull-auto daadwerkelijk pijlsnel.

Red Bull in 2020 ook al de eerste, Verstappen rijdt rondjes op Silverstone

In 2020 presenteerde het team van Red Bull ook als eerste van het veld de nieuwe bolide. Ook toen was het team van Verstappen redelijk laat met de bekendmaking van de presentatiedatum. Toch was de onthulling van de RB16 redelijk sober. Verstappen stond centraal, aangezien hij met de nieuwe bolide een aantal ronden over Silverstone mocht scheuren. Dit jaar staan de coureurs echter niet centraal, maar de fans. Voor Red Bull en de Formule 1 is dit een unicum.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws