Marko mist leiding Mateschitz bij Red Bull: 'Persoonlijke en vriendelijke relatie is er niet meer' Formule 1
Formule 1

Marko mist leiding Mateschitz bij Red Bull: 'Persoonlijke en vriendelijke relatie is er niet meer'

Marko mist leiding Mateschitz bij Red Bull: 'Persoonlijke en vriendelijke relatie is er niet meer'

Helmut Marko merkt een duidelijk verschil bij het team van Red Bull Racing na het overlijden van Dietrich Mateschitz. De rol van de adviseur is na het overlijden van zijn goede vriend een stuk minder groot geworden en dat roept vragen op over de toekomst van de Oostenrijker. Marko staat niet onder contract bij Red Bull en kan dus op elk moment vertrekken. Hij is zelf wel blij met deze vrijheid.

Voor Red Bull was de Grand Prix van de Verenigde Staten één met veel verschillende emoties. De renstal pakte de constructeurstitel, maar tegelijkertijd overleed ook Mateschitz. Marko mist de leiding van de eigenaar van Red Bull. 'Het is niet langer zo dat ik na elke sessie alles telefonisch rapporteer', zegt de adviseur bij Speedweek. 'De directe, persoonlijke en vriendelijke relatie is er niet meer. Didi was een echte visionair met veel emoties. Dat zie ik niet meer.'

Voor Mateschitz kwam Oliver Mintzlaff in de plaats, maar hij vertolkt niet per se dezelfde rol. 'We hebben elkaar twee keer gesproken. Hij heeft wat inzichten gekregen. Het moet nog blijken in hoeverre hij zal reageren op onze ideeën. Red Bull Racing is altijd zeer onafhankelijk geweest.' Zelf moet Marko ook nog maar zien hoe de toekomst eruitziet. 'Ik ben een vrij persoon en kan op elk moment stoppen als ik niet langer gelukkig ben. Ik wacht af hoe de toekomst zal uitpakken.'

Duidelijke rolverdeling tussen Red Bull en Ford

Wat wel in de toekomst gaat gebeuren, is de samenwerking tussen Red Bull en Ford. Eerder leek het erop dat de Oostenrijkse renstal in zee zou gaan met Porsche, maar deze deal klapte. Marko is duidelijk over de aanstaande rolverdeling tussen Red Bull en Ford. 'Zelfs als het team Red Bull Ford of Ford Red Bull zal heten, zal de aandrijving uitsluitend afkomstig zijn van Red Bull Powertrains. Ford zal betrokken zijn bij batterijtechnologie', aldus de man uit Graz.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws