Kimi Raikkonen nadert zijn 38ste verjaardag, maar dat weerhoudt de Fin er niet van om zijn ambities bij te stellen. De tweede coureur van Ferrari gelooft dat hij nog altijd snel genoeg is om mee te strijden om de wereldtitel.
'Het racen. Het plezier van het rijden en de competitie. Dat is de enige reden dat ik nog in de Formule 1 rijd,', zegt Raikkonen in een interview met La Gazetta dello Sport. 'Al het andere interesseert me niet. Ik heb nog altijd het gevoel dat ik genoeg snelheid heb om races te winnen en mee te doen om de wereldtitel.'
Afgelopen weekend had Raikkonen zeker de snelheid om het Lewis Hamilton behoorlijk lastig te maken en belangrijke punten af te snoepen van de belangrijkste concurrent om de wereldtitel van teamgenoot Sebastian Vettel. Raikkonen's Ferrari ontwikkelde echter een probleem en de Fin kon niet eens aan de race beginnen. 'Ik heb geen spijt', zegt Raikkonen. 'In racen maken kleine details veel verschil. Ik heb dit seizoen vaker de kans op de overwinning gehad, maar het heeft niet zo mogen zijn. Het belangrijkste is dat je het blijft proberen en blijft geloven in jezelf. Het niveau is erg hoog en het is niet gemakkelijk om races te winnen.'
In Maleisië kon Raikkonen dus niets voor kopman Vettel betekenen, maar dat betekent niet dat de Fin de komende vijf races geen belangrijke rol kan vervullen in de jacht van zijn Duitse teamgenoot op zijn vijfde wereldtitel. 'Het zijn geen dingen die je kunt plannen', zegt Raikkonen over eventueel een helpende hand toesteken. 'We proberen elke race om twee Ferrari's voor de rest van het veld te plaatsen. Als dat lukt helpt dat het team als ook Sebastian. Dan ben ik tevreden.'