Raikkonen trots op kampioenschap met Ferrari: 'Ferrari is een heel speciaal team'

Formule 1
zaterdag, 07 oktober 2017 om 20:30
standaardfoto f1maxjpg

Volg F1Maximaal.nl op Google

Stel ons als voorkeursbron in om onze artikelen vaker op Google te zien

Voeg toe als voorkeursbron op Google
Kimi Raikkonen werd in 2007 voor de eerste en laatste keer wereldkampioen in de Formule 1. De Fin versloeg in een scenario dat las als een ware thriller het McLaren-duo Hamilton/Alonso tijdens de laatste Grand Prix van het seizoen om er verrassend met de titel van door te gaan. Hij is daarmee de voorlopig laatste Ferrari-wereldkampioen.
'Ik ben ontzettend trots op die titel', zegt Raikkonen in een interview met La Gazetta dello Sport. 'Ik had wellicht vaker wereldkampioen kunnen en misschien wel moeten worden gezien de teams waarvoor ik geracet heb, maar dat ik mijn wereldtitel met Ferrari behaald heb betekent veel voor me. Ferrari is een heel speciaal team.'
Raikkonen racet misschien wel in de verkeerde tijdsperiode. De Fin heeft een fascinatie voor de Formule 1 van de jaren '70. 'Dat hele tijdsbeeld spreekt me aan. Het racen was menselijker, de teams waren kleiner en er was meer vrijheid. Niet alles werd gedomineerd door geld. Als ik kijk naar beelden uit die tijd ziet het er uit alsof iedereen veel meer lol heeft.'
In de jaren '70 werd het rijdersduo van Ferrari jarenlang gevormd door Niki Lauda en Clay Regazzoni. Een van de redenen waarom dat partnerschap werkte was omdat geen van beide coureurs geheimen voor de ander had. Volgens Raikkonen is de relatie tussen hem en Sebastian Vettel vergelijkbaar. 'Hij speelt ook geen politieke spelletjes', vertelt Raikkonen over zijn teamgenoot. 'Dat helpt enorm als je samen problemen probeert op te lossen. Het klikte meteen tussen ons toen hij in de Formule 1 arriveerde en over de jaren zijn we vrienden geworden ondanks dat we elkaar op de baan natuurlijk het liefste willen verslaan.'
loading
Populair F1-Nieuws
Laatste F1-Nieuws
Laatste reacties

Loading