Rossi: 'De F1 lag zó ver van onze producten vandaan' Formule 1
Formule 1

Rossi: 'De F1 lag zó ver van onze producten vandaan'

Rossi: 'De F1 lag zó ver van onze producten vandaan'

Laurent Rossi heeft toegelicht waarom Renault vanaf 2021 doorgaat als Alpine. De kersverse CEO van Alpine weet dat er intern bij Renault veel overlegd werd over de waarde van het Formule 1-project voor het merk. De oplossing die Luca de Meo nu voorgesteld heeft, om de sportieve tak van het Franse autoconcern vast te knopen aan de sport, lijkt de directie van Renault een stuk logischer.

'Aan de gedachtegang van Renault en de F1 werd continu getwijfeld binnen het bedrijf, om diverse redenen. Steeds als we problemen kenden en kosten moesten drukken, vroeg de directie zich af wat het project waard was, en dat is logisch', aldus de woorden van Rossi ten overstaan van AUTOhebdo. Elke zoveel jaar werd overwogen of deelname aan de Formule 1 het geld wel waard was.

Renault zoekt naar relevantie

En dat lag vooral aan het feit dat de sport zich richt op sportieve prestaties, die bij straatauto's niet vaak uitgelicht worden: 'De Formule 1 was zó ver verwijderd van onze commerciële producten dat we ons afvroegen of het echt hielp bij het verkopen van bijvoorbeeld de Clios of Meganes. Alpine en de Formule 1 is een stuk logischere combinatie, het merk kan de media-aandacht goed gebruiken.'

'23 Grands Prix en 500 miljoen mensen die elke twee weken het logo zien - dat gaat ongetwijfeld zijn vruchten afwerpen. Al helemaal omdat we in goed gezelschap zijn met Aston Martin, Mercedes, McLaren en Ferrari', concludeert Rossi. Er heerst tevredenheid bij de top van Renault over het feit dat ze eindelijk een manier gevonden hebben om de sport relevant te maken voor het bedrijf.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws