Wolff geen moeite met staande herstarts: 'Hebben een hoge waarde aan entertainment' Formule 1
Formule 1

Wolff geen moeite met staande herstarts: 'Hebben een hoge waarde aan entertainment'

Wolff geen moeite met staande herstarts: 'Hebben een hoge waarde aan entertainment'

Toto Wolff vindt het geen probleem dat er staande herstarts plaatsvinden, aangezien die de show van de Formule 1 verbeteren. Wel vindt de Oostenrijker dat er duidelijkheid moet komen wanneer een situatie vraagt om een rode vlag, een safetycar of een virtuele safetycar. Mercedes had beide rode vlaggen niet zien aankomen en dat was wel een domper op de pret.

De Grand Prix van Australië werd drie keer stilgelegd middels een rode vlag en daarover waren de meningen in de paddock verdeeld. Mercedes was verrast door de rode vlaggen en ze begreep dan ook niet helemaal waarom ze werden ingezet. 'We hebben met George (Russell, red.) een juiste zet gedaan om hem binnen te laten komen. Ik denk dat hij ergens voorin had kunnen eindigen', vertelt Wolff aan Motorsport.com. 'Dat is zeer jammer. Beide rode vlaggen hadden we namelijk niet verwacht', gaat de Oostenrijker verder.

'Ik vind herstarts persoonlijk geweldig, ze hebben een hoge waarde aan entertainment', vervolgt Wolff. 'In de toekomst hebben we gewoon meer duidelijkheid nodig wanneer een situatie vraagt om een rode vlag of het gewoon een situatie is waarin een safetycar of VSC (virtual safety car) voldoende is. Ik denk dat alle drie een optie waren waar nu een rode vlag in werd gezet', denkt de Mercedes-teambaas. De eerste herstart was niet zo heel bijzonder, de tweede herstart echter wel. Daarbij vielen veel coureurs uit.

Wolff bekommerde zich niet om laatste ronde achter de safetycar: 'Zo staat het opgeschreven'

Wolff vindt een staande herstart dus niet zo'n groot probleem. 'Die zijn geweldig, maar als ze plotseling komen en je niet snapt waarom, dan is het minder fantastisch', zegt de Oostenrijker. 'Over het algemeen ben ik voor dingen die entertainen, maar het regelboek moet iedereen zich aan houden', gaat Wolff verder. 'We moeten goed kunnen uitleggen wanneer je een VSC krijgt, een safetycar en een rode vlag.'

De laatste ronde van de race werd verreden achter de safetycar, maar dat vond Wolff niet erg. 'Het was wat verwarrend, maar zo staat het opgeschreven.' De laatste ronde maakte Russell niet meer mee, die kampte met een geplofte motor. 'Iets ging daar flink kapot. Wat precies is nog niet duidelijk, maar het was naar mijn idee een cilinder die kapotging', aldus Wolff.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws